Albert Heijn heeft sinds vandaag zijn koffieprijzen fors verlaagt. Met deze prijsverlaging wilt Albert Heijn de alledaagse boodschappen zo betaalbaar mogelijk te houden voor de klant. De koffie is door de prijsverlaging tot de voordeligste van Nederland geworden.
Met een paginagrote advertentie in landelijke en regionale dagbladen kondigt Albert Heijn de prijsverlaging vandaag aan. Afgelopen maandag werd op dezelfde wijze een structurele prijsverlaging van tien groenten onder de aandacht van de consument gebracht. “Wij zien dat onze concurrenten hun prijzen verlagen, zowel in vers als in houdbaar. Albert Heijn kan daarin niet achterblijven. Wij hebben onze klanten beloofd de dagelijkse boodschappen betaalbaar te houden en we willen onze prijspositie in het midden van de markt vasthouden”, aldus directievoorzitter Dick Boer.
Albert Heijn heeft eerder laten weten niet duurder te willen zijn dan bijvoorbeeld C1000. Prijsmetingen van de Consumentenbond en anderen tonen aan dat Albert Heijn slaagt in deze opzet. Met de vandaag doorgevoerde prijsverlaging heeft Albert Heijn in vergelijking met de meeste andere supermarkten voor koffie zelfs een zeer scherpe prijs.
Meer info op: ah.nl