Velours Noir gelanceerd door Mondelēz International

velours_noir

De op één na grootste aanbieder in koffie wereldwijd, Mondelēz International, lanceerde 7 oktober in Nederland haar nieuwe koffiemerk Velours Noir. De keuze om het in Nederland te lanceren is niet zomaar. Nederland biedt als koffieland bij uitstek belangrijke kansen dankzij een diepgewortelde koffiecultuur en de op één na hoogste koffieconsumptie per kop per persoon ter wereld. Velours Noir is exclusief te verkrijgen bij de Albert Heijn en gaat hierbij de directe strijd aan tegen Douwe-Egberts.

Het Velours Noir assortiment bestaat uit koffie voor diverse zetsystemen en verschillende soorten en smaaksterktes:

  • Capsules: de nieuwe Velours Noir espresso capsules zijn geschikt voor gebruik in een koffiemachine van het merk Nespresso*. Er zijn vanaf de introductie direct vier Velours Noir capsules verkrijgbaar in verschillende smaaksterktes: N°3 Elégant, N°5 Délicat, N°7 Aromatique en N°9 Intense.
  • Koffiepads: Ook eigenaren van koffiepadmachines krijgen meer keuze. De Velours Noir koffiepads zijn gemaakt van speciaal filterpapier met honingraatstructuur. Ook de pads zijn verkrijgbaar in vier smaken,: N°3 Elégant, N°5 Classique, N°6 Aromatique en N°7 Intense.
  • Koffiebonen: De koffiebonen die Velours Noir lanceert zijn geschikt om gebruikt te worden in volautomatische koffiezetapparaten. Deze apparaten worden steeds populairder in Nederland en daarom worden er direct drie soorten koffiebonen gelanceerd: zwart, N°5 Classique en N°7 Intense.
  • Gemalen koffie: Velours Noir gemalen espressokoffie kan zowel in espressoapparaten als filterkoffiemachines gebruikt worden. De hoge kwaliteitskoffie heeft een robuuste smaak, een zijdezachte crema en een heerlijk aroma. Ook deze koffie is er in drie smaaksterktes: zwart, N°5 Classique en N°7 Intense.

VELOURS NOIR assortiment