Starbucks groene koffie ‘Refreshers’

Starbucks gaat testen met speciale zomerdrankjes. Deze zijn op basis van groene, ongebrande koffiebonen. Volgens vicepresident Julie Felss Masiano ‘Koffie die niet naar koffie smaakt’.

De nieuwe drankjes heten ‘refreshers’. Ze worden verkocht bij 113 vestigingen rond San Diego, De prijs ligt tussen de 2,50 tot 2,95 dollar. Starbucks wil hiermee de verkoop stimuleren en het onderscheid met concurrenten zoals McDonalds vergroten. De drankjes zijn in twee smaken te krijgen, ‘cool lime’ en ‘very berry hibiscus’, en bevatten ze bijna geen cafeïne en calorieën. Ingredienten zijn onder andere een ‘smaak neutraal’ poederextract van groene koffie die op een speciale manier behandeld is zodat de cafeïne minder effect heeft dan gewone koffie.

Starbucks focust zich op nieuwe drankjes nadat er door een grote herstructurering 900 Starbucks vestigingen over de hele wereld gesloten werden. Starbucks kwam eerder al met de ‘Frappuccino’. Een wereldwijde hit die vele miljoenen opleverde. Of de nieuwe ‘refreshers’ dit ook wordt is maar de vraag.

Showing 1 comment

  1. “Koffie die niet naar koffie smaakt”: Typisch Starbucks toch? 🙂

Comments are closed.