De nieuwe Limited Edition van Nespresso voor deze herfst luistert naar de naam Dhjana. Dhjana, met fluweelzachte smaakaccenten en een volle body.
AAA Sustainable Quality
Dhjana onderscheidt zich op één belangrijk punt van de andere Nespresso Limited Editions: ze is volledig het resultaat van het AAA-programma van Nespresso. Dit samenwerkingsprogramma helpt koffieproducenten hun koffieplantages beter te beheren, betere koffie voortbrengen en tegelijk het milieu beschermen.
Het Nespresso AAA Sustainable Quality Program
Het Nespresso AAA Sustainable Quality Program werd in 2003 door Nespresso opgericht in samenwerking met de organisatie Rainforest Alliance om:
- de productie van koffie van de allerhoogste kwaliteit, die voldoet aan de hoge Nespresso kwaliteitsnormen, te garanderen. Slechts 1 tot 2% van de koffie die wereldwijd wordt verbouwd, biedt de aroma’s en de kwaliteit die nodig zijn voor de Nespresso Grands Crus.
- deze koffie op een milieuvriendelijke manier en met respect voor de producenten en hun familie te produceren.
- het productiebeheer te verbeteren en op lange termijn inkomsten te genereren voor de koffieproducenten.
Momenteel is 60% van de koffie die door Nespresso wordt gebruikt, afkomstig van het Nespresso AAA Sustainable Quality Program. Het is de bedoeling om hiervan tegen 2013 80% te maken.
Nespresso schaal 8
Koffie uit Brazilië, Costa Rica, Colombia en India geven Dhjana, fluweelzachte smaakaccenten en een volle body en kent een intensiteit van 8 op de Nespresso schaal.
De nieuwste Limited Edition is vanaf 12 september in Nederland verkrijgbaar in de Nespresso Boutiques, de Boutiques-in-Shop in de Bijenkorf en via de Nespresso Club. Adviesverkoopprijs is €3,90 (etui met 10 capsules), zolang de voorraad strekt.