Douwe Egberts is niet verrast door de introductie van Bazar, een assortiment koffie en thee voor de horeca-markt dat Heineken deze week op de Horecava introduceerde.
‘De stap van Heineken is een positieve impuls voor de buitenshuis koffie en theemarkt’, reageert Reinier Smit, marketing directeur Douwe Egberts Coffee Systems. Gevraagd naar de verwachte invloed op het marktaandeel van DE in horeca, verwijst Smit naar de kennis en ervaring van DE.
255 jaar ervaring
‘Douwe Egberts heeft met haar verschillende merken de afgelopen 255 jaar veel ervaring opgedaan met het branden, melangeren en distribueren van koffie en thee in de Nederlandse horeca’, zegt Smit. ‘Vakmanschap en persoonlijke benadering staan bij ons al 255 jaar voorop. Het is uiteindelijk aan de horecaondernemer of hij vindt dat DE toegevoegde waarde blijft bieden.’
Bazar in retail
Vergelijkbare overwegingen heeft Smit bij een eventuele introductie door Heineken van Bazar in de retail. ‘Ook daar vonden al meerdere initiatieven plaats en ook daar zijn wij verheugd over ieder initiatief omdat het keuzevrijheid voor de consumenten betekent. Met Senseo en onze Koffie&Kado-winkels bieden wij de consument toegevoegde waarde’, zegt hij.
bron: distrifood.nl