Waarom zoveel onderdelen bij revisie?

Alles over restaureren van machines en molens
Plaats reactie
Eduard

Waarom zoveel onderdelen bij revisie?

Bericht door Eduard »

Hallo allemaal,

Op de diverse sites voor onderdelen staan vaak complete revisie setjes zoals deze: Afbeelding

Het valt mij op dat er veel messing onderdelen bij zitten die veel minder zullen slijten dan rubber ringen of douchescherm. Hetzelfde geldt voor de veren.

Slijten deze onderdelen toch ook en waarom?

Ik ben gewoon nieuwsgierig/wil het graag begrijpen.

Alvast dank, Eduard.
Rancilio Silvia, Compak K3, BFC Junior Plus
HanR
Contacteer:

Re: Waarom zoveel onderdelen bij revisie?

Bericht door HanR »

Veel is onzin. Bijvoorbeeld de veren, afstandsbussen en de teflon ringen.

Het is echter niet iedere doe-het-zelver gegeven, om te beoordelen wat hij/zij exact nodig heeft.
Bovendien kun je beter de volledige ventielen vervangen, dan dat je een nokje afbreekt en vervolgens nog een ventiel los moet bestellen.
Ook de waterverdeelschroef is zoiets.
Niet iedereen krijgt het ding er zonder grote schade vanaf. Een kleine beschadiging kun je een schuurpapiertje overheen halen. Soms willen mensen het ding vervangen, omdat dat mooier staat.

Wie gemak wil en niet van plan is te beoordelen wat wel en niet noodzakelijk is koopt lekker zo'n setje.

Wie iets verder kijkt, doe gelijk het groot onderhoud. Kan met de helft van de spullen toe, maar doet er nog een anti-vacuumventiel (of alleen het ringetje) bij, twee stoomkraan ringen en misschien nog wat anders.

Eduard

Re: Waarom zoveel onderdelen bij revisie?

Bericht door Eduard »

Dank voor je uitleg. Ik begrijp het weer.

Dit was een E61 groep revisie setje, vandaag dat er geen ventiel, kraan en andere onderdelen bij stonden.
Rancilio Silvia, Compak K3, BFC Junior Plus
Plaats reactie