Beste budget koffie

Welke koffie is lekker? Bonen, gemalen koffie, pods...
Plaats reactie
thymen

Beste budget koffie

Bericht door thymen »

Ik ben sinds kort begonnen met studeren (Waarschijnlijk ben ik een van de jongste hier, maar ach.. :D ) en dan is koffie opeens vrij duur, vooral als je ook nog eens goede koffie wilt. Daarom ben ik op zoek naar drinkbare koffie met een betaalbare prijs. Ik heb al een paar koffiemerken van de supermarkt geprobeerd (Lavazza, Perla, Illy en AH 'exellent'), maar die waren niet meer dan half te accepteren. Hier in Veenendaal zit een aardig koffiewinkeltje waar ze prima koffie verkopen, maar daar betaal je 6 euro voor 250 gram en dan weet ik niet eens of het wel echt vers is. Op het lijstje met goede branders stonden wel wat aardig geprijsde koffies tussen, maar dan moet je ook nog verzendkosten betalen.

Na enig gezoek kwam ik de budget koffie van Fascino tegen. Deze is heel betaalbaar en ik lees er op dit forum geen slechte dingen over. Heeft iemand ervaring met deze koffie? Volgens de website (en mensen hier) wordt de koffie vers gebrand. Zijn er nog andere opties die beter zijn dan supermarkt koffie?

(ik weet dat ik niet veel van goedkope koffie mag verwachten, maar het valt te proberen :D )
Hario V60 - french press - Syphon pot - Bialetti Venus - Baratza Encore - Digitale Bonavita waterkoker
erik82

Re: Beste budget koffie

Bericht door erik82 »

De budgetbonen van Fascino zijn verreweg de beste bonen voor dat budget voor espresso. Er is eigenlijk niets wat in de buurt komt voor die prijsklasse.
Jochen

Bericht door Jochen »

Heb ze ook ooit gekocht maar dat was in de periode dat ik nog niet goed wist waar ik mee bezig was :D. Fascino kennende gaat dat gewoon goede koffie zijn. 10€ voor een kilo mooi vers gebrande bonen, beter ga je niet vinden denk ik.
thymen

Bericht door thymen »

Nou eerst maar eens mijn kooltjes van lavazza opdrinken en dan gauw die budgetbonen bestellen. Ik nodig wel een paar mensen uit die niet zo kieskeurig zijn als het op koffie aankomt, dan is het zo op :twisted: . Ik ga lekker thee drinken tot die meuk op is. :D Bedankt!
Hario V60 - french press - Syphon pot - Bialetti Venus - Baratza Encore - Digitale Bonavita waterkoker
psycho-realm

Bericht door psycho-realm »

Thanks ik ga ze eens proberen!
kimboon

Bericht door kimboon »

Ik ga die Italiaanse wel eens proberen van Fascino. Eerste pak zonder verzendkosten, geen slechte optie. De laatste niet-supermarktkoffie kwam van https://dekoffieentheeheer.nl/ toen ik in Brielle was. Dat was gave koffie!

Tot nu toe doe ik het met de nr9, de Forza van L'Or, uit de supermarkt. Nog net te doen vind ik. Dan is het een sport om ze zo kort mogelijk na de branding te vinden. Drie weken lukt wel, soms zelfs twee.

Maar wat is er gebeurd, laatste bericht in deze rubriek is van 10 maanden geleden.
kimboon

Bericht door kimboon »

Fascino: eens en nooit weer. Leuk dat het op de besteldag wordt gebrand. Geurt ook echt goed. Maar in de mond voldeed ie niet bij me.
Plaats reactie