Heeft deze espressomachine een bekend PID probleem?

Alles over espresso-apparaten
falconcoffee

Heeft deze espressomachine een bekend PID probleem?

Bericht door falconcoffee »

Goedendag allemaal,

Na de aanschaf van een Eureka Mignon Specialita grinder, ben ik op dit moment nog op zoek naar een espressomachine. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen op de LELIT ANNA pl41TEM of de LELIT GRACE PL81T. Mijn voorkeur gaat uit naar deze machines, aangezien ik graag een PID en een pressure gauge wil hebben. Daarbij heb ik geen zin/kennis om een machine te modifiën(ook voor de garantie).

https://www.youtube.com/watch?v=R3BHKP8 ... auroVieira

Nu zag ik echter een verontrustende video over de LELIT GRACE op youtube(zie bovenstaande link). Volgens het filmpje blijkt de PID van de GRACE niet goed te werken. Als beginner snap ik op basis van het filmpje of de comments niet wat het probleem is. Het verontrust me wel dat Lelit zelf er op gereageerd heeft en aangeeft dat het probleem op hun machines nog steeds niet verholpen is. Daarbij begrijp ik dat alleen de GRACE en de VICTORIA dit probleem met hun PID hebben?

Aangezien iedereen hier veel meer kennis heeft van espressomachines, hoop ik dat iemand me hiermee kan helpen. Als er echt iets met de PID van de GRACE is, ga ik toch liever voor een ANNA.

Groeten,

Krijn
Plaats reactie