Nieuwe machine?

Alles over espresso-apparaten
ikke

Nieuwe machine?

Bericht door ikke »

Hallo.

Ik ben een beetje aan het nadenken over een nieuwe espressomachine.
De machine die ik nu heb staan is een Quickmill 820. Daar heb ik een overdrukventiel in laten bouwen (op 9bar afgesteld) en ik gebruik een Pullman filtration filterbakje ipv het standaard filterbakje. De maler die er naast staat is een Eureka Mignon Specialita. Ik ben op zich tevreden over de espresso die ik met de Quickmill kan zetten, maar de consistentie zou beter kunnen. Melk schuimen met de Quick vind ik een drama, dus dat doe ik ook niet. Daar heb ik een Greaf melkschuimertje voor en dat werkt voor mij prima.

Wat ik zoek:
In de eerste plaats een machine om espresso te zetten. De opwarmtijd vind ik erg belangrijk, dat is nu kort en dat zou ik graag zo houden (10-15 min). Melk opschuimen is geen must voor mij en een warmwatertap al helemaal niet. Mijn budget is zo tussen de €1300,- en €2000,-. Ik zat te denken aan rond de €1500,- maar als de machines van €100-€300 meteen heel veel beter zijn zou ik dat serieus overwegen. Tweedehands zou een optie kunnen zijn, maar ik denk dat ik liever nieuw koop. De Quick is erg klein, ik snap dat het groter wordt maar liever niet meteen heel groot.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en voorstellen.

Alvast bedankt.
Plaats reactie