Welke espresso machine heb je staan?

Alles over espresso-apparaten
Harm
Site Admin
Contacteer:

Welke espresso machine heb je staan?

Bericht door Harm »

Mijn eerste en huidige machine is een 'Vibiemme Domobar' in het RVS.

Afbeelding

Is net een jaar oud maar zou toch wel de overstap willen maken naar een met een warmtewisselaar/dubbele boiler.
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
Mark
Site Admin
Contacteer:

Re: Welke espresso machine heb je staan?

Bericht door Mark »

Mijn machine is een tweede hands Rancilio Silvia uit 1999. Toen ik hem kocht zou hij volledig geserviced zijn, maar korte tijd nadat ik hem had heb ik via eBay uit italie een nieuw screen en rubber laten komen, want wat was dat ding VIES! :roll:

Dit is hem, samen met mijn oude grinder (Isomac Macinino), die ondertussen vervangen is door een Brasilia RR45 (rebadged Rossi) en weer vervangen gaat worden door een La Cimbali Jr. ;)

Afbeelding

Omdat ik niet tevreden ben over de temperatuurbeheersing van Miss Silvia, heb ik een PID besteld op eBay, waarmee ik de bijna altijd te hete Italiaanse schoonheid probeer te temmen. Als het goed is ziet mijn machine er binnenkort dus meer zo uit:

Afbeelding
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
misterq

Bericht door misterq »

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Laatst gewijzigd door misterq op 22 aug 2008, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Mark »

Mooi apparaat, zeker in mat RVS. Een Duitse machine past wel in mijn leven... Duitse keuken, keukenapparatuur, auto, etc.. ;)
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
Mark
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Mark »

De Rancilio Silvia is ondertussen voorzien van de PID en de La Cimbali Jr staat er nu naast:
Harm
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Harm »

Ziet er mooi uit zo Mark. Cimbali jr. past super bij de Rancilio. Vind hem qua groote nog best meevallen. Als je hem vergelijk met die Brasilia die er eerst naast stond.
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
xoror

Bericht door xoror »

Afbeelding

expobar brewtus 2
wulip

Bericht door wulip »

He xoror hoe bevalt je die brewtus 2? Ik zag hem bij homebarista.nl

Moet je die nog ontkalken? Net als bij een Silvia?
Mark
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Mark »

Ontkalken moet je met elke machine, of het nu een Senseo is, of een La Marzocco GS3... ;)
xoror

Bericht door xoror »

Voor zover we het kunnen beoordelen doet hij het goed. We moeten een keer de druk van de stoompijp na laten kijken. Hij komt nu niet over de 0.9 bar (volgens de meter). Maar aan de andere kant krijgen we er wel redelijke foam eruit...

Wat betreft het ontkalken, er zit een filter in die het water al filtert. Die gaan z'n 300 kopjes mee. Nieuwe zijn niet zo duur (er zitten standaard 2 extra bij) en ze zijn tevens te regenereren. Ontkalken hoor je (volgens de handleiding) niet zelf te doen. Dat doen ze voor je tijdens servicesbeurt.
Plaats reactie