Welke espresso machine heb je staan?

Alles over espresso-apparaten
Eelcoamy

Re: Welke espresso machine heb je staan?

Bericht door Eelcoamy »

Nardus schreef:Wellicht kan je de onderdelen van de instant bij de importeur kopen. Hoef je niet te zagen en hakken.
Stukje van de hopper af Scheelt ook een hoop.
Afbeelding
Daar heb ik zeker aan gedacht om te doen.
Van De hopper had ik al de helft afgehaald inderdaad ;)
Maar kun je dan makkelijk de bovenkant van de uitloopt of in zijn geheel weghalen?

Omdat er best wel veel maalsel tussen de schijven en de uitloop blijft soms meer dan 8 gram. Dus als van de ene koffie naar een ander switch krijg je eerst een blend.
Kan wel soms verrassend goed uitbakken :)
Jack Daniels

Bericht door Jack Daniels »

Sinds een tweetal maanden staat er bij mij een Giotto Rocket. Tweedehands gekocht via Marktplaats, 700 euro betaald maar volgens een reparateur heb ik daar te veel geld voor gegeven. Toestel is dan ook 10 jaar oud. Liet het na 1 maand afweten. Gelukkig is er regio Gent een firma (Limarc) die Giotto toestellen kan herstellen. De elektronische stuureenheid bleek stuk. Dat werd vervangen en het hele toestel werd aan een check-up onderworpen. Gevolg: nog een paar onderdelen die vervangen werden en een factuur van 260 euro. In elk geval ben ik heel tevreden over dit toestel, zeker als je kijkt naar het design. De koffie is ook lekkerder dan mijn vorige Nuova Era Agata
Koolenboer

Bericht door Koolenboer »

Hallo allemaal,

Sinds twee weken trotse bezitter van de Solis grind & infuse pro 115

Afbeelding

Na jaren Dolce Gusto gedronken te hebben (ja ik weet het..... :roll: ) ben ik na het drinken van een bakkie uit deze machine bij een buurman overstag gegaan. Momenteel ben ik erg zoekende naar de juiste instellingen. Wat bij mijn machine vooral erg vreemd is t.a.v. die van mijn buurman, is dat ik de maling erg grof moet zetten en dat ik de koffie niet te hard moet aan drukken om in het juiste extractie gebied te komen. Maar het gaat steeds beter. Vanavond een heuse barista workshop bij Kaldi. Misschien steek ik er nog iets van op :D

Happy drinking! :mrgreen:
Pulse79

Bericht door Pulse79 »

Een Demoka m-365
Benjamin0485

Bericht door Benjamin0485 »

Joo, ben helemaal nieuw hier. Sinds een jaartje ofzo helemaal aangestoken met het barista virus. Heb momenteel een behoorlijk beginners setje staan maar, ik ben opzoek naar een betaalbare upgrade. Zit zelf aan een LELIT PL41EM te denken. Heeft iemand hier een ervaring mee? En dan nog het balangrijkste, de bonenmaler, suggesties iemand? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Benjamin0485

Bericht door Benjamin0485 »

Koolenboer schreef:Hallo allemaal,

Sinds twee weken trotse bezitter van de Solis grind & infuse pro 115

Afbeelding

Na jaren Dolce Gusto gedronken te hebben (ja ik weet het..... :roll: ) ben ik na het drinken van een bakkie uit deze machine bij een buurman overstag gegaan. Momenteel ben ik erg zoekende naar de juiste instellingen. Wat bij mijn machine vooral erg vreemd is t.a.v. die van mijn buurman, is dat ik de maling erg grof moet zetten en dat ik de koffie niet te hard moet aan drukken om in het juiste extractie gebied te komen. Maar het gaat steeds beter. Vanavond een heuse barista workshop bij Kaldi. Misschien steek ik er nog iets van op :D

Happy drinking! :mrgreen:
Heb je wel hetzelfde filterbakje als je buurman in de piston?

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
Tomasso

Bericht door Tomasso »

Mijn machine is een bulletproof vintage Rancilio Nancy uit 1999.

Afbeelding
De 2 bijpassende Rocky's zijn beide uit dezelfde periode.
De tweede molen kocht ik tweedehands.
ThomasRocket

Bericht door ThomasRocket »

Als eerste set-up een tweedehands Rocket Espresso Giotto type V van 6 maand oud en een nieuwe Rocket Nuovo Fausto maler.
KoffieKees

Vibiemme Domobar RVS

Bericht door KoffieKees »

Er staat voor mij een Vibiemme Domobar RVS in backorder, hopelijk staat 'ie over 2 weken op mijn aanrecht. Ben erg benieuwd!
josstegman

Bericht door josstegman »

In de jaren '90 van de vorige eeuw begon ik met een AMA. Was een heel klein apparaatje waarmee ik de eerste schreden op het espressopad zette. Daarna heb ik vele jaren plezier gehad van een Quickmill 820, later in combinatie met een Eureka Mignon. En weer daarna, tot 2017, volgde een Bezzera BZ 10.

Vanaf 2017 ben ik verslingerd geraakt aan Rocket machines. Eerst had ik de Cellini Evo. Was een van de laatste Cellini's die nog door Rocket is gemaakt. En sinds dit najaar ben ik in het gelukkige bezit van de R58, in combinatie met de Eureka Mignon Specialità. Ben er heel gelukkig mee.
Afbeelding
Plaats reactie