Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lever

Alles over espresso-apparaten

Re: Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lever

Berichtdoor tennapel » 12 Feb 2010, 10:07

Uiteindelijk is de keuze een persoonlijke keuze:
1) Waar vind ik dat ik de lekkerste koffie uit krijg?
2) Is het bedieningsgemak datgene wat ik zoek in een automaat?
3) Vind ik het apparaat een uiterlijk hebben waar ik blij van word?

Je ziet dat mensen nogal eens onder 'sociale druk' een apparaat kiezen dat eigenlijk niet bij hen past, of omdat iedereen op een forum roept dat het zo'n geweldig apparaat is -- en fora zijn ook kuddes makke schapen -- of omdat ze in een winkel door de blinkende hendels verblind worden.

Ik ben dolblij met m'n Alex Duetto, maar die is er alleen maar gekomen omdat mijn partner perse een apparaat met een dubbele boiler wilde hebben. En je mag drie keer gokken wie altijd de koffie maakt in huis.

Kortom: ga lekker en proeven en voelen hoe een Brewtus III werkt en proeven en voelen hoe een BZ07 werkt en maak dan je eigen afweging. Alleen dat proces is al leuk genoeg om het te laten :)
machine: Izzo Alex Duetto | maler: Compak K10 Push | tamper: Concept-art Pop
tennapel

Berichtdoor newbie » 12 Feb 2010, 10:37

tennapel schreef:
Kortom: ga lekker en proeven en voelen hoe een Brewtus III werkt en proeven en voelen hoe een BZ07 werkt en maak dan je eigen afweging. Alleen dat proces is al leuk genoeg om het te laten :)

Helemaal mee eens!

Roelof
Bezzera BZ07, Mahlkoning Vario.
newbie

Berichtdoor Fred » 12 Feb 2010, 11:47

Nog iemand helemaal eens.
Bedenk al schrijvende wel nog, dat het toch ook vaak zo is, dat men in het gebruik tegen zaken aanloopt die men niet vantevoren kon inschatten (bijvoorbeeld door meer ervaring en kennis en smaakontwikkeling). Nadat van de middengolf (AM) radio werd overgegaan op FM vonden veel mensen dat veel te schel en hoog en zetten het geluid dof, want dat vonden ze beter (of lekkerder). En voor de liefhebber was de overgang van radio naar redelijke (tuner)versterker een geweldige verademing. Maar na gewenning en luisterontwikkeling werden al gauw de eventuele falen van het wellicht matige exemplaar steeds duidelijker en kocht men alsnog een beter ontwerp. En vergeet ook niet de weergevers (boxen). Maar dat gold weer niet voor iedereen.
Iets dergelijks geldt ook voor fototoestellen (en lenzen).
Magister Stella, Macap M4D
Fred

Berichtdoor gamgra » 12 Feb 2010, 12:21

@tennapel:
Een prima analyse, "sociale druk", de makke schapen, ha,ha, dan als uitsmijter die blinkende hendels, mooi zeg.. :)
gamgra

Berichtdoor Teun76 » 12 Feb 2010, 21:15

Zeker een goede analyse en wellicht zijn we ook allemaal makke schapen.

Ik heb onder alle druk, forums, reviews, ervaringen etc, maar ook door voornamelijk een avond de verschillende machines (bezerra, expobar leva en brewtus) uitvoerig naast elkaar uit te proberen, een voor mij enigszins bewuste keuze kunnen maken. De Brewtus III. De machine was erg prettig mee te werken, zag en voelde heel sterk en degelijk aan en ziet er in mijn optiek fantastisch uit. Het verschil in prijs tussen de machines was dan in mijn optiek ook te klein om dan voor een machine te gaan die je op alle vlakken minder vindt.

Met mijn saeco via venezia heb ik zeven jaar gedaan, hopelijk geeft de brewtus me nog een aantal jaren extra plezier. Donderdagavond de knoop doorgehakt, vanavond door Frans van casabarista Utrecht al geïnstalleerd. Frans heeft uitgebreid het gebruik en onderhoud toegelicht. Gelijk even een aantal type bonen en verschillende maalinstellingen uitgeprobeerd. Erg goede service en leuk concept dat casabarista. Fantastisch om zo'n prachtig chroom glimmend apparaat op je aanrecht te hebben staan, zeker met een open keuken :) Nu al iets te veel cafeïne binnen voor mijn gevoel, maar dat ga ik proberen met sauvignon blanc te compenseren. Nogmaals bedankt allemaal. Ik ga een leuke testfase in en zal nog wel van me laten horen.

Fijn weekend.
Groet, Teun
Teun76

Berichtdoor Dennis » 12 Feb 2010, 21:21

Heel veel plezier Teun met je machine!
Laat zeker van je horen ennuh, we zijn niet allemaal "makke" schapen..
La Marzocco GS/3, Compak K-10 Conic WBC.
GeneCafe
Gebruikers-avatar
Dennis
SCAE Barista Level 1

Berichtdoor tennapel » 12 Feb 2010, 23:30

Veel plezier met de machine Teun, klinkt als een keuze waar je nog lang plezier van kan hebben.

En welkom bij de gekken die aan proefpanels e.d. mee doen :) (wel meedoen!)
machine: Izzo Alex Duetto | maler: Compak K10 Push | tamper: Concept-art Pop
tennapel

Berichtdoor Fred » 13 Feb 2010, 00:49

Teun76 schreef: Nu al iets te veel cafeïne binnen voor mijn gevoel, maar dat ga ik proberen met sauvignon blanc te compenseren.
Fijn weekend.
Groet, Teun

Een goede tip.
En gefeliciteerd met je aanschaf.
Magister Stella, Macap M4D
Fred

Re: Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lev

Berichtdoor Marcel F » 05 Aug 2010, 10:13

newbie schreef:
Kona schreef:
Ik heb geen expert, heb geen andere machines gehad dan volautomaten en kan dus niet vergelijken. maar kweet wel dat er een heerlijk bakkie komt uit mij BZ07.

Roelof

Ik hoop het! :mrgreen:
Want na al dat onderzoek / doorlezen van de forums ben ik toevallig ook uitgekomen om de Bezzera i.c.m de Mahlkonig Vario. Casabarista komt het spul vrijdag brengen
Bezzera BZ07PM / Mählkonig Vario / Chemex / Hario Buono
Gebruikers-avatar
Marcel F

Re: Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lev

Berichtdoor bas » 05 Aug 2010, 15:32

ik heb een E61 HX gehad en sinds kort een BZ07 PID...vooralsnog vind ik de beste shots uit de BZ07 niet beter dan uit de Magister Stella, maar ook zeker niet slechter...wel vind ik dat de BZ07 duidelijk voorspelbaarder is dan de Stella wat temperatuur betreft...t.o.v. een machine met dubbele boiler en E61 is dan natuurlijk een ander verhaal...in ieder geval had ik bij mijn Magister nog wel eens een iets te heet of juist iets te koel shot (overigens nooit verbrand hoor) wat bij sommige kritische bonen echt uitmaakt in de smaak; dat is mij bij de BZ07 nog niet overkomen...de afwezigheid van de preinfusie die de E61 kop standaard biedt mis ik niet en is denk ik voor een vibratiepomp niet zo relevant...en wat afwerking en stoompower betreft is de BZ07 top!
Everchanging...
bas

Vorige

Terug naar Espressomachines