Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lever

Alles over espresso-apparaten

Re: Bezerra BZ07, La Nuova Era Agata/Cuadra , of Expobar Lever

Berichtdoor newbie » 11 Feb 2010, 11:08

Teun76 schreef:ik drink samen met mijn vriendin doordeweeks elke ochtend beide twee cappuccino's. In de avond af en toe een espresso. In het weekend meer cappu's en espresso's, zeker als er veel mensen komen eten.

Teun,

Ik had ongeveer dezelfde functionele eisen en ben op de Bezzera uitgekomen. Ik heb de machine bij casabarista.nl gekocht. (hadden toen 100E aan gratis accessoires erbij)
Over de machine ben ik zeer te spreken. Voor zover ik het als beginner kan beoordelen komt er goede espresso uit en heerlijke cappo's. Ik heb de PID versie gekocht, maar het nut hiervan wordt door velen op dit forum betwijfeld. De Eco functie werkt voor mij goed, voor koffie puristen zal die wel niet goed zijn. Mijn smaakpapillen werken 's morgens toch iets minder...
De Bezzera heeft enorm veel stoompower. Te veel. Ik krijg binnnenkort een stoomtip met 2 gaten. lijkt mij slim om die er meteen bij te bestellen (bedingen...) Het is seconden werk om voor 2 cappu melk te stomen.
Verder is de opwarm tijd redelijk snel. De kokend water is perfect. Heb thuis ook aan aantal Thee drinkende meiden rondlopen. Ik ga wel tzt de Bezzera op de waterleiding aansluiten. Het vullen van de watercontainer vind ik niet echt handig. Geen idee hoe dat bij andere machines zit.
Over Casabarista kan ik ook kort zijn. Prima zaak om iet te kopen en altijd bereid om je telefonisch te ondersteunen.
Ik heb verder dus geen verglijkende info/ervaring met andere machines, maar dit zijn mijn ervaringen met mijn bezzera BZ07. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Roelof
Bezzera BZ07, Mahlkoning Vario.
newbie

Berichtdoor Teun76 » 11 Feb 2010, 12:07

Bedankt voor alle reacties zover!!

Ik heb besloten om niet voor de La Nuova machines te gaan, aangezien ik daar te weinig over kan vinden op het internet.

Ik lees goede dingen over de Bezerra, waardoor ik deze hoog op mijn lijstje heb staan. Ik ga met casabarista proberen een afspraak te maken om 'm uit te proberen. Daarnaast ga ik vanavond bij van Pommeren kijken naar de Expobar Leva/Lever en misschien ook even kort naar de Brewtes III ;)
Teun76

Berichtdoor Roberto » 11 Feb 2010, 18:23

Brewtus III in mijn mening dan!

Ben geen geen Bezerra fan, geef mij maar een "good old" E61 kop.
Niet dat het heilig is, er zijn ook goede andere koppen, maar een BIII of een Bezerra zit nogal een verschil tussen in koffiekwaliteit (mits je vaardigheden op een goed niveau zijn)
PV Export -- Compak K3 Touch Polish -- Espressogear Barista RVS
Bodum Chambord cafetière 3 Kops
Reneka Viva E 1 - 6 Liter HX
Vibiemme Seplus Lusso - 5 Liter HX
Gene Cafe koffiebrander
En veel koffie ...
Gebruikers-avatar
Roberto

Berichtdoor Harm » 11 Feb 2010, 19:34

Gewoon proberen en kijken. Ze zullen allebij goede espresso maken. Daar twijfel ik niet over.
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Harm
Site Admin

Berichtdoor tennapel » 11 Feb 2010, 22:13

Heeft iemand een idee hoe de Brewtus III tegenover de Izzo Vivi scoort qua smaak van de koffie?
De Vivi is ook een bijzonder fraaie machine voor het oog (mooier dan een Alex naar mijn smaak) en je kan er erg goede koffie mee zetten. Hij is alleen qua prijs op het niveau van een ECM Classica of Giotto Premium en ik zie de Vivi eigenlijk nooit in de lijstjes terug komen. Onbemind? Onbekend? of Ondermaats?
machine: Izzo Alex Duetto | maler: Compak K10 Push | tamper: Concept-art Pop
tennapel

Berichtdoor bas » 11 Feb 2010, 22:27

wat mij betreft kun je met alle E61 HX machines vergelijkbaar goede espresso zetten...maar sommige machines zijn van binnen of buiten net wat hoogwaardiger dan anderen...die vivi is inderdaad een mooie machine om te zien als je het mij vraagt en lekker compact! zag laatste bij sebas dat de nieuwste versie een PID heeft ter vervanging van de pressostaat en ook cold touch stoompijpjes...lijkt me wat prijs-prestatie-verhouding een goed alternatief voor een Rocket ;)
Everchanging...
bas

Berichtdoor newbie » 12 Feb 2010, 01:03

Roberto schreef:Brewtus III in mijn mening dan!

Niet dat het heilig is, er zijn ook goede andere koppen, maar een BIII of een Bezerra zit nogal een verschil tussen in koffiekwaliteit (mits je vaardigheden op een goed niveau zijn)

Roberto,

Waar is dat op gebaseerd? Ik heb vele testen gelezen, maar nergens zo'n uitspraak gelezen.

Roelof
newbie

Berichtdoor Bluecold » 12 Feb 2010, 01:50

Roberto schreef:Brewtus III in mijn mening dan!

Zit er eenzelfde verschil tussen een BZ07 en een Brewtus 3 als het verschil tussen een Mazzer Mini en een Anfim Super Caimano?
En het lijkt mij juist dat het verschil kleiner wordt als de vaardigheden beter worden.
Plaatjes op het forum:
1:ga naar tinypic, en upload daar je plaatje
2:kopieer de "IMG Code for Forums & Message Boards" en plak die in je post.
3:???
4: PROFIT!
Gebruikers-avatar
Bluecold

Berichtdoor Kona » 12 Feb 2010, 03:37

Als je kijkt naar Dan Kehn´s homebarista.com
http://www.home-barista.com/expobar-bre ... usion.html
dan wordt de Brewtus III rotary nogal wat toegedicht. Nog beter dan een LaSpaziale viv 2 (heeft een elektr. kop) ? Een Super Domobar zet, volgens Dan Kehn, onder de HX-en de beste espresso, maar de Brew IIIR scoort een fractie beter ? Dacht ´t niet, maar goed -Dan Kehn is HomeBarista en wie ben ik nou helemaal? Op het gebied van Latte´s blijft de Brew III wel flink achter.
Maar... een evaluatie van de Bezerra heeft ie niet. En ik ook nog niet . Maar of een BZ-7 goed te vergelijken is met een Super Domobar lijkt me sterk.
Kona fancy zet koffie met iets nieuws.
Gebruikers-avatar
Kona

Berichtdoor newbie » 12 Feb 2010, 08:51

Kona schreef:Maar... een evaluatie van de Bezerra heeft ie niet. En ik ook nog niet . Maar of een BZ-7 goed te vergelijken is met een Super Domobar lijkt me sterk.

Kortom alle uitspraken hierover zijn gebaseerd op aannames. En ik heb altijd geleerd: Do not Assume. It make a Ass out of U and Me ;-)
Ik heb geen expert, heb geen andere machines gehad dan volautomaten en kan dus niet vergelijken. maar kweet wel dat er een heerlijk bakkie komt uit mij BZ07.

Roelof
newbie

VorigeVolgende

Terug naar Espressomachines