Een goedenavond allemaal,
Ik zou graag advies willen hebben voor het aanschaffen van een espressomachine.
Momenteel heb ik al ca. 20 jaar de Gaggia Classic met bonenmaler Espressions EP0700.
De Gaggia zit aan het einde van z'n levensduur en ben dus op zoek naar een vervanger.
Hij moet degelijk zijn, lekkere espresso zetten (maak nooit gebruik van stoompijp) en wil er maximaal 1000 euro aan uitgeven.
Ik zit te denken aan een Bezzera BZ09.
Is dit een goede keuze?
Of hebben jullie alternatieven die ook het overwegen waard zijn?
Alvast bedankt voor jullie input,
Fons
Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
Welkom!
Vrij nieuw en nog niet zo bekend.
De Profitec GO.
Eigenlijk de gemoderniseerde versie van de vroegere ECM Botticelli en ECM Casa.
Je kunt ook zeggen dat het een Profitec 300 zonder stoomboiler is.
Waarom ben ik zo enthousiast?
Doordat zetgroep en boiler één geheel zijn, is de watertemperatuur veel constanter dan bij veel andere machines.
Tot slot: is er nog budget voor een betere molen? De huidige kan misschien nog wel even mee, maar daar ligt de grootste winst qua smaak.
Vrij nieuw en nog niet zo bekend.
De Profitec GO.
Eigenlijk de gemoderniseerde versie van de vroegere ECM Botticelli en ECM Casa.
Je kunt ook zeggen dat het een Profitec 300 zonder stoomboiler is.
Waarom ben ik zo enthousiast?
Doordat zetgroep en boiler één geheel zijn, is de watertemperatuur veel constanter dan bij veel andere machines.
Tot slot: is er nog budget voor een betere molen? De huidige kan misschien nog wel even mee, maar daar ligt de grootste winst qua smaak.
Re: Advies gevraagd
Bedankt voor de info.
Met mijn huidige maler in combinatie met de Gaggia classic zet ik heerlijke espresso.
En de Gaggia is aan vervanging toe.
Uit diverse reviews heb ik begrepen dat de huidige Gaggia classic niet meer zo robuust is van binnen.
Een echt budgetplafond heb ik niet, maar ik vind het onnodig om meer dan ca. 1000 euro voor een espressomachine uit te geven.
Met mijn huidige maler in combinatie met de Gaggia classic zet ik heerlijke espresso.
En de Gaggia is aan vervanging toe.
Uit diverse reviews heb ik begrepen dat de huidige Gaggia classic niet meer zo robuust is van binnen.
Een echt budgetplafond heb ik niet, maar ik vind het onnodig om meer dan ca. 1000 euro voor een espressomachine uit te geven.