Espresso on a budget

Alles voor de startende thuisbarista

Espresso on a budget

Berichtdoor jstrike » 07 Jan 2020, 00:56

19 jaar lang al vervend koffie drinker. Zoals velen ben ik begonnen toen ik naar de universiteit ging. Het was toen echt nog geen passie, hoewel ik wel espresso met de mok dronk. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zou zeggen dat ik 12 mokken koffie per dag dronk... De dagen liepen dan ook lang door. Het heeft in ieder geval een basis gelegd voor mijn verdere relatie met koffie. Want ik ging naar bed met een espresso en werd wakker met een mok.

Doordat ik overal en nergens gewoond heb Azië, UK etc... Heb ik uit noodzaak eigenlijk best veel koffiezet methodes eigen gemaakt. Mokkapot, filter koffie, aeropress, French press, Turkse koffie, cowboy koffie etc...

Mijn passie blijft echter altijd espresso en nu ik weer in NL woon wil ik gaan investeren in een goede machine.

Bonen haal ik vers van een aantal plekken. Voorheen op de zeedijk maar ik ben rond aan het kijken voor goede zaakjes. Heb er zelfs over nagedacht om zelf te branden met een ikawa... Maar dat werd een beetje gortig.

Ik heb ook een redelijke maler (rancillio md50). Die kan van Turks naar cowboy grinden en is erg consistent.

Er is dus eigenlijk geen reden om geen espressomachine te halen... Behalve het budget. Ik wil ergens rond de 300 blijven, maar wil ook een machine waar ik de komende 10-20 jaar niet op uitgekeken raakt. Daar mag best wat opknap werk in zitten.

In de eerste instantie dacht ik aan een pavoni, bij nader inzien weet ik niet of dat de beste keuze is. Ik zat ook te denken aan een commerciële machine., Maar naast het feit dat het gigantische dingen zijn, is de opwarmtijd eigenlijk een nog.

Ik laat me graag adviseren in deze maar moet eerlijk zeggen dat ik soms wel een beetje rondga in de keuzes.

Stoompijpje is overigens wel een must aangezien vrouwlief cappus drinkt
jstrike

Re: Espresso on a budget

Berichtdoor Rudiga » 16 Jan 2020, 17:12

Omdat ik tijdelijk net klaar ben met m'n zoektocht met nog iets minder budget voor een espressoapparaat om wel snel op uitgekeken te zijn, kan ik je wellicht de Vibiemme Domobar aanraden die nu voor 350 op marktplaats staat in, jawel, Emsterdem: https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... ousPage=lr
Rudiga

Terug naar Beginnend thuisbarista?