Even voorstellen

Alles voor de startende thuisbarista

Even voorstellen

Berichtdoor Timdb » 31 Okt 2019, 13:05

Hallo koffieliefhebbers,

Ik ben Tim, 25 jaar, uit Zwolle. Via familie ben ik in aanraking gekomen met de passie. Ik volg het forum nu al een tijdje maar vanwege gebrek aan kennis nog niet eerder lid geworden.

Ondertussen heeft de koffiewereld mij goed te pakken. Ik ben begonnen met een Eureka Mignon Manuale maler en Mokapotje. Waarna ik de stoute schoenen aandeed en dacht eigenwijs toch goeie espresso te kunnen zetten met een Solis. Dus ik had een Solis 117 op de kop getikt voor een nette prijs. Nu ben ik een half jaar verder en begint de frustatie erg groot te worden. Het is vrijwel onmogelijk een goede espresso te zetten. Daarom ben ik op zoek naar een machine waar ik meer uit kan halen op het moment.

Op het forum wil ik meeliften op de kennis en ervaring die er gedeeld wordt en waar mogelijk zelf een bijdrage kan leveren.

Ciao,

Tim
Timdb

Re: Even voorstellen

Berichtdoor guijan12 » 31 Okt 2019, 17:55

Ha Tim,

Welkom op het forum.
Ik denk dat je een stapje terug hebt gezet van je Eureka en Mokapotje naar de Solis.
Met de Moka zet je geen espresso, maar qua smaakbeleving kun je er wel dichtbij komen.

Een losse maler is heeft de voorkeur boven de ingebouwde van de Solis.
Bij de ingebouwde verouderen je bonen ook sneller door de warmte van het apparaat.

Maar wel verse boontjes toch?
Niet van de supermarkt.
Gr, Guido
guijan12

Re: Even voorstellen

Berichtdoor HanR » 11 Nov 2019, 08:43

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar wat is toch de aantrekkingskracht van Solis!?

Er is geen enkele serieuze koffiezaak die het merk verkoopt. dat zou toch genoeg moeten zeggen.

Als je je schade wilt beperken zet je de Solis lekker op Marktplaats. Gewoon weer een Eureka kopen.
Als het budgetneutraal moet kun je beginnen met een Botticelli, Silvia of voor nog iets minder een Quickmill of een Gaggia Classic.
Maar het belangrijkste zijn een molen en een weegschaal.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
HanR

Terug naar Beginnend thuisbarista?