Cursussen en workshops.

Alles voor de startende thuisbarista

Re: Cursussen en workshops.

Berichtdoor Erik van Voorst » 23 Mrt 2015, 22:51

Delft Kaldi.....eerste contacten gaven mij meteen al een goed gevoel dus heb ik "op vertrouwen" maar geboekt.
Ben benieuwd in een groepje, want dat "bakkie zetten" blijft toch steeds weer solistisch werk :)
Rocket Giotto Pro + Eri(k) 's E61 Temp// Francis Francis X1 // Mazzer Mini E type A (SJ) // DVA LT8 // .....en heel veel speelgoed
Gebruikers-avatar
Erik van Voorst

Berichtdoor bas2015 » 25 Mrt 2015, 19:18

Okay, veel plezier! Laat even weten hoe het was.
"I like my coffee strong, not lethal!"

Isomac Millenium, quickmill 2820 en Compak k3
Gebruikers-avatar
bas2015

Berichtdoor Erik van Voorst » 16 Apr 2015, 11:02

Gister geweest...

Als je compleet blanco bent is het een leuk avondje. 8-)

Ik had de pech dat ik te veel al wist (zonder arrogant te willen zijn)...

Het was dus zonde van mijn geld, nog wel het boek de Thuisbarista daar gekocht en een shotmaatglas.....
Rocket Giotto Pro + Eri(k) 's E61 Temp// Francis Francis X1 // Mazzer Mini E type A (SJ) // DVA LT8 // .....en heel veel speelgoed
Gebruikers-avatar
Erik van Voorst

Berichtdoor fransg » 16 Apr 2015, 11:33

Erik van Voorst schreef:Ik had de pech dat ik te veel al wist

Dat hoor je wel vaker inderdaad. Ik begrijp dat soort cursussen niet. De deelnemer die werkelijk geïnteresseerd is kan 95% van die kennis al opdoen door gewoon om zich heen te kijken en wie het niet werkelijk boeit hoeft zo'n cursus niet te doen voor een gezellig avondje uit.

Dat Thuisbarista boek heb ik ook, vind ik vooral een leuk bladerboek voor beginners, of om uit te lenen aan iemand die net de ogen heeft geopend voor de hobby. Ik kijk er vrijwel nooit meer in, leuke gezellige foto's in de stijl 'vakmanschap is meesterschap' maar verder weinig om het lijf. Het boek "Coffee Obsession" vind ik ook zoiets. Ik ga ze weggeven aan een groepje studenten van de HKU in Utrecht die bezig zijn met een multimedia toneelstuk waarin o.a. koffie een rol speelt.

De boeken van Scott Rao zeggen me meer, en het onlangs uitgebracht boekje van Rob Hoos over koffiebranden had wat eye openers.
LONDINIUM L1-P -- HG One -- Mazzer Mini E --Compak R120 & E8 -- Rocket -- La Pavoni -- Fracino Roastilino & Fuji PXG4 -- Tonino -- VST TDS
Gebruikers-avatar
fransg

Berichtdoor Erik van Voorst » 16 Apr 2015, 11:37

HAHAHAHAHAHAHA roflmao :lol:

Het boek zat nog in plastic en in mijn beleving werd dit boek op het forum als positief ervaren....niet dus....een totaalbeleving om maar weer snel te vergeten dus.. ;)
Gebruikers-avatar
Erik van Voorst

Berichtdoor Frederik » 16 Apr 2015, 11:44

De wet van de verminderde meeropbrengst. Hoe meer kennis en ervaring je hebt, hoe minder leerervaringen van een nieuw boek, een nieuwe cursus of symposium.
Frederik

Berichtdoor Erik van Voorst » 16 Apr 2015, 13:58

...deminishing returns...as they say 8-)

Maar goed de workshop doet wat het beloofd....ik had gewoon zelf even beter moeten doorvragen bij het inschrijven...

Enthousiaste verteller en het was een leuk groepje...alleen toen ik begon te vragen hoe je qua maling en extractie tijd het snelste/beste gestructureerd een smaak kan gaan opzoeken ...keek iedereen zo van waar heeftie het in godsnaam over ... :roll:
Gebruikers-avatar
Erik van Voorst

Berichtdoor fransg » 16 Apr 2015, 14:35

haha, geweldig ;-)
LONDINIUM L1-P -- HG One -- Mazzer Mini E --Compak R120 & E8 -- Rocket -- La Pavoni -- Fracino Roastilino & Fuji PXG4 -- Tonino -- VST TDS
Gebruikers-avatar
fransg

Berichtdoor nomad85 » 16 Apr 2015, 15:17

Erik van Voorst schreef:...deminishing returns...as they say 8-)

Maar goed de workshop doet wat het beloofd....ik had gewoon zelf even beter moeten doorvragen bij het inschrijven...

Enthousiaste verteller en het was een leuk groepje...alleen toen ik begon te vragen hoe je qua maling en extractie tijd het snelste/beste gestructureerd een smaak kan gaan opzoeken ...keek iedereen zo van waar heeftie het in godsnaam over ... :roll:

Simpel, je maalt je gehele doser vol en gedurende een week gebruik je dat maalsel. En telkens proef je weer andere dingen gedurende de week dan je vorige bakje. Het is een ontdekkingsreis, ...maar of het een aanrader is :P
Incompetence: When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do

Rocket Cellini - Hario V60 - Sette 270W - Baratza Encore
nomad85

Berichtdoor yoek » 16 Apr 2015, 15:44

Erik van Voorst schreef:HAHAHAHAHAHAHA roflmao :lol:

Het boek zat nog in plastic en in mijn beleving werd dit boek op het forum als positief ervaren....niet dus....een totaalbeleving om maar weer snel te vergeten dus.. ;)

Helemaal zonde van je centen is het ook weer niet. Er staan best leuke verhaaltjes in, en mooie foto's. Geen hoogwaardige literatuur. Maar voor een nono is het een goed boek!
yoek

VorigeVolgende

Terug naar Beginnend thuisbarista?