Even voorstellen en korte vraag

Alles voor de startende thuisbarista
Plaats reactie
BaristaJef

Even voorstellen en korte vraag

Bericht door BaristaJef »

Goedemorgen beste koffieliefhebbers,

Sinds een half jaartje ben ik eigenaar van een Sage Barista Express. Een mooie machine om de wereld van thuis barista te verkennen en alles smaakt al 100x lekkerder dan de slappe meuk uit m'n oude filter apparaat. Maar kort geleden ben ik me toch wel wat meer gaan verdiepen in alles wat een espresso nou lekker maakt, en smaak kan beïnvloeden. Zodoende ook op dit forum gestuit, waar ik me graag even voor wil stellen. Ik ben Jeffrey, 24 jaar en woonachtig in het mooie Nijmegen. Zoals aangegeven ben ik voor nu tevreden over mijn Barista Express, maar zit ik stiekem ook wel af en toe te gluren naar mooie apparaten van ECM, Isomac, QuickMill etc. Het lijkt me super leuk om meer in te lezen over de techniek en volgende winter restauratie projectjes aan te gaan. Maar eerst maar eens wat meer kennis vergaren ;)

Daarnaast nog de korte vraag. Uiteraard heb ik gelezen dat de grootste boosdoener voor een matig espresso shot supermarkt bonen zijn. Nu heb ik wel eens een zakje verse bonen bij Simon Levelt gehaald, maar lees hier dat dit niet de beste verkoper is van verse koffiebonen. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die aanraders hebben waar ik het beste verse bonen kan kopen in Nijmegen? Ik ben ook één keer bij CoffeeTed geweest, waar ik een paar van die proef zakjes heb gehaald, erg lekker en leken ook vers, maar kon geen brand datum vinden op de zakjes. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze winkel of wat zijn andere aanraders voor verse bonen in Nijmegen? :) Ik vind online bestellen momenteel geen optie, gezien ik niet zo veel koffie drink dat de hoeveelheden en verzendkosten het mij waard zijn. Alvast bedankt en ik kijk ernaar uit om meer te leren hier!
Mark
Site Admin
Contacteer:

Re: Even voorstellen en korte vraag

Bericht door Mark »

Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
BaristaJef

Bericht door BaristaJef »

Hoi Mark, dank voor je reactie. Moest even zoeken, maar zie dat de bonen van blommers ook te koop zijn binnen de bar in het het RadboudUMC, dus morgen eens een kijkje nemen :)
Mark
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Mark »

Hoe waren de bonen van Blommers?
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
Plaats reactie