Ik heb recent een gebruikte Quickmill gekocht maar hij staat nu al weer op de nominatie om vervangen te worden terwijl het een geweldige machine is.. wat is het verhaal;
15 jaar geleden kocht ik een Quickmill met ingebouwde molen. Jaren plezier van gehad maar ook ergernis als een espresso weer eens mislukte. Achteraf had ik niet de juiste verhoudingen en supermarkt bonen ..
M’n ouders kochten en nieuwe volautomaat en de oude Jura kwam bij ons te staan. Toen die niet meer te herstellen was zijn we overgestapt op Nespresso. Lekker zorgeloos en wat fijn dat het grote bakbeest van het aanrechtblad af was. Na een tijd wordt je de cupjes toch zat en qua kosten en duurzaamheid is het ook niet handig natuurlijk. Ingelezen over een volautomaat en mede door dit forum toch een halfautomaat geworden. Ivm weinig ruimte eentje met ingebouwde molen en dus kwam ik al snel weer bij Quickmill uit (type 835 retro). Nu met verse bonen en met de juiste variabelen. Licht gebrande bonen bleef te zuur maar met wat donkerdere bonen vind ik het een heerlijke espresso. Melkopschuimen vind ik ook perfect gaan.
Het probleem is alleen het gedoe; voorwarmen, afwegen, tijd bijhouden en dan ongelijke uitstroom (2kops filter). Ik heb het er voor over maar m’n vrouw vindt het teveel gedoe en te sterk. De nespresso staat er dus naast..
Mijn concrete vraag is eigenlijk, zijn er half automaten die minder fijngevoelig zijn en dus makkelijker/sneller in gebruik? Of ben ik veroordeeld tot een volautomaat? Hoe gaat het bij jullie thuis?