Waar kopen jullie onderdelen en dergelijke ...

Alles over restaureren van machines en molens
Plaats reactie
benno

Waar kopen jullie onderdelen en dergelijke ...

Bericht door benno »

Beste Allemaal,

Ik heb reeds meerdere Espresso machines opgeknapt, en hiervoor onderdelen gekocht. Ik weet inmiddels wel waar ik de onderdelen, machine specifiek kan kopen. (Het gaat mij dan ook niet om reclame te maken voor een betreffende leverancier ....)

Mijn vraag is echter, weten jullie adressen waar ik:

1) Een assortiment van teflon ringen kan kopen, (of de meest gangbare kan bestellen), ipv revisie setjes (Groep/kraan) ?
2) Een assortiment van Viton pakking ringen (die groene ringetjes), idem dus
3) Een assortiment van rubber ringen, idem

En idem voor het aanschaffen van "grootverbruik" verpakkingen, (en hopelijk daarom iets goedkoper, van:
4) Hitte bestendig smeermiddel
5) Silicone vet
6) Warmte geleidende pasta

En ik ben opzoek naar een adres waar ik hittebestendig elektriciteitsdraad kan kopen ? Weet iemand een goed adres hiervoor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Benno
guijan12

Re: Waar kopen jullie onderdelen en dergelijke ...

Bericht door guijan12 »

Ha Benno,

Ik haal het allemaal bij DR Trading, in Utrecht (https://www.drtradingshop.nl/).
Ook hittebestendig elektriciteitsdraad heb ik daar gehaald.

Ik ben er wel langs gegaan, ook omdat m'n revisieproject zo'n samenraapsel van allerhande merken was, dat ik er via de website niet uit kwam.
Mogelijk willen ze ook in bulk leveren, maar ik kan me voorstellen dat je dan liever rechtstreeks bij de leverancier besteld.
Molycote, enzo heb ik via Bol besteld https://www.bol.com/nl/nl/p/molykote-fo ... 2008093611.
Gr, Guido
benno

Bericht door benno »

Beste Guido,

Bedankt voor je reactie! DR Trading is inderdaad een mooi bedrijf met een groot assortiment aan onderdelen.

Ik ben echter ook opzoek naar andere bedrijven naast DR Trading. Zie onderstaande link:

https://www.google.nl/search?q=viton+o+ ... AB6BAgBEAI

Heeft iemand nog andere tips ? Bedrijven ? Zie mijn "openingsbericht" ???

Of Ervaring met HBM, of autodoc ? En dan bedoel ik: ervaring met de kwaliteit van de producten .....

Verneem graag
HanR
Contacteer:

Bericht door HanR »

Beste Benno,
Ik heb je een bericht gestuurd.
Dat kun je via Tapatalk openen, of in de webversie van het forum.

Autodoc kan ik je niet mee helpen.
HBM is net als de Ikea. Ze hebben rommel en heel goed spul. De prijs is een goede indicatie.
Gereedschap van AOK is bijvoorbeeld erg goed. Verbruiksmaterialen zoals boortjes, schuurvlies, slijpschijven zijn scherp geprijsd.

De gadgets van €1,95 gewoon uit de buurt blijven.

Ik heb de hele werkplaats vol staan met hun betere stellingkasten. Daar is bijvoorbeeld niets op aan te merken

Nog een voorbeeld. Ik heb er een set slagbomen vandaan. Uitstekend.
Gereedschap waar tolerantie uitmaakt, houd ik mij bij Wiha, Gedore en Stahlwille.

Voor elektrisch accugereedschap ben ik trouwens erg onder de indruk van Parkside (Lidl) terwijl ik mijzelf bij Makita houd.

Veel blijft natuurlijk persoonlijk. Wat vindt je belangrijk.
Plaats reactie