Die Eureka’s zijn (ook) mooie malers en lekker compact.
Lukt het je al om een aardige espresso te zetten en ook met enige regelmaat?
Ik heb heel wat espresso’s gezet voordat vrijwel alle espresso’s goed waren. Ik had eerst een Graef maler die niet nauwkeurig genoeg ingesteld kon worden en die teveel verliep voor espresso maar met de Compak gaat het nu prima.
De Rancilio zonder PID vraagt wel om ‘temperatuur surfen’. Dat is even wennen maar uiteindelijk goed te doen naar mijn mening.
Een PID maakt het leven met een Silvia ongetwijfeld een stuk makkelijker maar ik kan nog even zonder.
ECM Botticelli II geschikt voor een beginner(/advies voor eerste machine)?
Re: ECM Botticelli II geschikt voor een beginner(/advies voor eerste machine)?
Rancilio Silvia, Compak K3, BFC Junior Plus
Ja dat lukt redelijk. In het begin was het nog veel zoeken, maar nu gaat het al een stuk gemakkelijker om consistente espresso's te maken (het gaat niet altijd goed, maar vaak weet ik dan wel waar het aan ligt).
Ik heb zelf nooit met de silvia hoeven temperature surfen, omdat ik er meteen een PID ingebouwd heb, ik vond het een leuk projectje om zelf te doen en het bevalt me goed.
Ik heb zelf nooit met de silvia hoeven temperature surfen, omdat ik er meteen een PID ingebouwd heb, ik vond het een leuk projectje om zelf te doen en het bevalt me goed.

Rancilio Silvia, Compak K3, BFC Junior Plus