Proefpanel 'Beautiful People Coffee' (inschrijving gesloten)

Het proefpanel van Thuisbarista.nl

Re: Proefpanel 'Beautiful People Coffee'

Berichtdoor original andalucia » 02 Feb 2009, 22:17

even een update. Hebben ondertussen de maler op superfijn gezet, stond al heel fijn maar we hebben hem nog eens een graadje meer gegeven. Hierna ook minder hard getamperd en ziedaar een mooie volle espresso met een veel betere smaak dan de eerste versies al hadden. Hiermee stijgt de vorige puntenscore van 7,5 naar een 8.

Nu nog de capu en de mokapot...
Elektra Semi automatica SXCD , Elektra Grinder MSC , Quickmill 810 ESE, Quickmill 820 , Quickmill Omre Grinder, en Nog een defecte Quickmill Omre maler ;-( , Handpresso, DE antieke wandmaler
Gebruikers-avatar
original andalucia

Berichtdoor Mark » 03 Feb 2009, 17:00

Gisteren zijn de samples op de post gegaanvoor:
bas, robert, swimmer, themanwiththeredface, nathalia, jjapie, Jos, Gruiter, Wannistopeles en RikH.

Ik heb nog een paar samples over - meld je aan als je wil meedoen met dit proefpanel! Een goede review op het forum zetten is de enige tegenprestatie :)
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - Xpressivo Barista - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Tiamo Handgrinder - Technivorm
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Berichtdoor mistrada » 03 Feb 2009, 17:10

Hoi Mark,

Ik wil graag weer meedoen, maar ik heb al een aantal keer mee mogen doen. Het is juist zo aardig als er ook anderen van de 200+ leden :!: meedoen.

Desalniettemin hou ik mij erg aanbevolen.

groet,
SCAE Barista Level 1
Gebruikers-avatar
mistrada

Berichtdoor Rik H. » 03 Feb 2009, 17:53

Het pakket is binnen, vanavond zal ik het eens gaan proberen.
Als ik de ervaringen van original andalucia zo lees, kan de maler wel een tikje fijner gezet worden.
De bevindingen volgen later :D
TechniVorm druppelaar
Gebruikers-avatar
Rik H.

Berichtdoor swimmer » 03 Feb 2009, 18:15

Dank je wel Mark, het pakketje is vandaag door de brievenbus gevallen. Nu nog even de laatste restjes in mijn molen opmaken en dan kan de pret ook al beginnen ;-)

Ik weet enkel nog niet hoe ik mijn bevindingen onder woorden kan brengen daar ik pas aan mijn vierde espresso soort ben begonnen ... maar ik zal zeker laten weten hoe het gaat ermee! ;-)
:: Dalla Corte mini EX4 :: Ceado E73s :: Mahlkönig Vario v2 :: Aeropress ::
Gebruikers-avatar
swimmer

Berichtdoor Jos » 03 Feb 2009, 19:12

Dankuwel thuisbarista.nl! (moet er trouwens niet een soort potje komen voor de postzegels of zo?) Het pakketje is hier ook in goede staat door de brievenbus gevallen. Ik ga 'm vanavond voor het eerst proberen. Wordt vervolgd...
Expobar Brewtus III V :: Mazzer Mini Electronic Mod. A :: Xpressivo Barista :: Motta Europa 35 & 50 CL
Nu in de hopper: Diemme Oro
Gebruikers-avatar
Jos

Berichtdoor gruiter » 03 Feb 2009, 19:19

Ook ik heb het pakje inmiddels binnen. Ik ga er lekker mee aan de slag en zal mijn bevindingen uiteraard posten :P

Groeten,
Gerald
Gebruikers-avatar
gruiter

Berichtdoor gruiter » 03 Feb 2009, 20:28

Inmiddels 4 espresso's achter de kiezen (5 en 6 volgens snel :shock: )

Mijn eerste indruk: je merkt echt dat de koffie vers is. De koffie loopt de eerste 2 a 3 seconden druppelsgewijs en vloeit daarna als een stroperige honing mijn kopje in met een mooi subtiel tijgerprintje. De creme-laag is ook lekker dik en het geheel komt als vol en romig over en zo ervaar ik het ook in de mond.

De smaak is erg goed. Lekker vol en krachtig en blijft lekker in de mond hangen. Het had zelfs iets zoetigs. Geen nare zuurtjes of bittertjes, precies goed.

Het cijfer: een dikke 8
Gebruikers-avatar
gruiter

Berichtdoor Roberto » 03 Feb 2009, 21:03

Dankje! ontvangen.
Morgen het eerste kopje proeven :)
PV Export -- Compak K3 Touch Polish -- Espressogear Barista RVS
Bodum Chambord cafetière 3 Kops
Reneka Viva E 1 - 6 Liter HX
Vibiemme Seplus Lusso - 5 Liter HX
Gene Cafe koffiebrander
En veel koffie ...
Gebruikers-avatar
Roberto

Berichtdoor Rik H. » 03 Feb 2009, 22:28

Hier zijn inmiddels ook de eerste vier espresso's uit de machine gelopen.
De bonen moeten inderdaad fijn gemalen worden en ze lijken vrij gevoelig voor te lang doorlopen.
Het eerste kopje was wat zurig en bitter doordat ik het net iets te lang door liet lopen in verhouding tot de hoeveelheid koffie, ik had de koffie ook wat minder hard aangestampt.
Het tweede kopje was al een stuk beter, meer koffie (een gram of 10) en de je juiste doorlooptijd.
Mooie volle smaak die na een paar minuten nog steeds fijn achter in de mond de papillen bezig houdt.
Morgen nog eens proberen hoe het gaat als ik de bonen nog een pietsie fijner maal.
Ben ook benieuwd hoe de BPC gaat smaken in de nieuwe, gewone filterhouder zonder drukventiel voor de La Pavoni die zojuist bij een niet nader te noemen winkel in Utrecht in bestelling is gegeven ;)

Mark bedankt voor het toesturen en Gino voor het beschikbaar stellen van de bonen!
TechniVorm druppelaar
Gebruikers-avatar
Rik H.

VorigeVolgende

Terug naar Proefpanel