Proefpanel 'Beautiful People Coffee' (inschrijving gesloten)

Het proefpanel van Thuisbarista.nl

Proefpanel 'Beautiful People Coffee' (inschrijving gesloten)

Berichtdoor Harm » 28 Jan 2009, 10:58

INSCHRIJVEN IS NIET MEER MOGELIJK!

Voor het proefpanel van de maand februari, beschikbaar gesteld door forumlid Gino van HTN-H, hebben we een mooie maar vooral speciale koffie.

'Beautiful People'

Afbeelding

Beautiful People, een sociaal en duurzaam koffieconcept. De koffie heeft het Rainforest Alliance Certificaat. Dit is een keurmerk dat boeren alleen krijgen wanneer ze aan de strengste normen op het gebied van milieu en arbeidsomstandigheden voldoen. Verder spant Beautiful People zich in voor kunstenaars met een verstandelijke beperking. Gebruikmakend van hun talenten voor op serviesgoed en koffieautomaten geven we ons concept een unieke uitstraling. De kunst komt terug in alle facetten van het concept en laat zien wat deze doelgroep voor bijzondere talenten in huis heeft.

Speciaal voor Beautiful People is een duurzame koffie uit Costa Rica geselecteerd. Wij zijn zeer trots en verheugd dat deze koffie het RFA-label heeft gekregen. Dit Rain Forest Alliance certificaat krijgt men alleen wanneer de produktie en verwerking van de koffiebonen aan de strengste normen voldoet.

De koffieplantage is gelegen in de hooglanden van Costa Rica in het beschermde regenwoud en word uitsluitend met de hand geplukt. Hierna wordt deze koffie verscheept naar Zwitserland waar de branding plaats vind bij de koffiebranderij Kolanda op traditionele wijze en onder de strenge milieunormen van dit land.

Op 1200 meter hoogte ligt de koffieplantage van Candelaria. In harmonie met de natuur en op duurzame wijze worden hier de authentieke koffietradities in ere gehouden. Het is die speciale aandacht welke zorgt voor het uitzonderlijke aroma van deze heerlijke koffie.

Deze koffieplantage heeft duurzame ontwikkeling hoog in het vaandel staan. De koffie wordt verwerkt volgens de strengste milieunormen en de boeren krijgen hiervoor de beste prijs. De verfijnde koffie heeft het Rainforest Alliance certificaat dan ook meer dan verdiend. De bonen worden uitsluitend met de hand geplukt. Doro het bijzondere klimaat en het verschil de dag- en nachttemperatuur behoort deze koffieboon tot de beste ter wereld. De koffie wordt gebrand in Zwitserland door de koffiebrander Kolanda. De schone lucht, die hier wordt gebruikt bij het verbrandingsproces, draagt bij aan de (h)eerlijke smaak van de koffie. De kenner beleeft de rijkdom van een zuivere koffie.

Geniet van de unieke en exeptionele lekkere koffie en draag bij aan duurzaam en verantwoord ondernemen in haar meest smaakvolle vorm. Want van elke kilo koffie gaat een vast percentage naar de Beautiful People Foundation. Daarnaast heeft u de garantie dat het eerlijke aroma van deze koffie geen bijsmaak heeft...

info: beautifulpeople.nl

Wil je deze koffie proeven en testen laat het ons weten. Stuur dan een PM naar Mark of Harm.

Meer info over het proefpanel vind je hier >>>
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Harm
Site Admin

Re: Proefpanel 'Beautiful People Coffee'

Berichtdoor Roberto » 28 Jan 2009, 13:09

Uiteraard PM gestuurd.

Kan het overigs zo zijn dat deze koffie ook in sommige automaten te vinden is? Het logo komt mij namelijk bekend voor.
PV Export -- Compak K3 Touch Polish -- Espressogear Barista RVS
Bodum Chambord cafetière 3 Kops
Reneka Viva E 1 - 6 Liter HX
Vibiemme Seplus Lusso - 5 Liter HX
Gene Cafe koffiebrander
En veel koffie ...
Gebruikers-avatar
Roberto

Berichtdoor themanwiththeredface » 28 Jan 2009, 13:25

PM verstuurd ;)
Rocket Espresso R 58
Mazzer Super Jolly - Coffee Consulate 58 & 40 mm tamper - Gene Café
Gebruikers-avatar
themanwiththeredface

Berichtdoor nathalia » 28 Jan 2009, 14:12

Volgens mij is dit koffie van Caffé Poli. Ik ben ooit eens in de oude Van Nelle fabriek geweest voor een "koffierondleiding" met veel uitleg over koffie en om koffie van Caffé Poli te proeven. Ze hadden daar ook veel Beautiful People servies en zelfs koffiemachines die door Beautiful People waren gepimpt. Ik begreep toen dat Caffé Poli en Beautiful People zeer nauw samenwerkten. Overigens was de Caffé Polli koffie erg goed, maar ik ben wel benieuwd of dit ook voor de Beautiful People koffie geldt. Zal zo een PM sturen :) .
Gebruikers-avatar
nathalia

Berichtdoor Jos » 28 Jan 2009, 15:57

PM verstuurd.
Expobar Brewtus III V :: Mazzer Mini Electronic Mod. A :: Xpressivo Barista :: Motta Europa 35 & 50 CL
Nu in de hopper: Diemme Oro
Gebruikers-avatar
Jos

Berichtdoor Sebastiaan007 » 28 Jan 2009, 16:30

Dennis was zo gul om mij mee te laten delen :)
Zeer verse koffie mensen, mooie volle crema en volle smaak.

Zeker de moeite waard!
Ik ben al wat foto's aan het maken en review volgt.

Mag wel fijn gemalen worden trouwens! Maar dat vind ik vaak een goed teken :)
iRoast, do you?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Sebastiaan007
Sponsor

Berichtdoor alexander » 28 Jan 2009, 20:28

Jullie zijn maar bevoorrecht, daar in Nederland.
Behoorlijke bonen heb ik hier, op Corsica, nog niet kunnen vinden. Kom ik enkele keren per jaar in Italë dan laad ik meteen een 10 kg Lavazza Oro in.
Ik brouw er een redelijk cafe-tje van.
Lex
alexander

Berichtdoor nathalia » 29 Jan 2009, 10:38

Je kunt toch gewoon bij een internetshop bestellen en het dan op Corsica laten bezorgen? Bijv. www.aromatico.de doet dat voor EUR 7,90 per bestelling.
Gebruikers-avatar
nathalia

Berichtdoor nathalia » 29 Jan 2009, 12:24

Toeval bestaat niet ;) . Ik krijg net een mail van Caffé Poli met het volgende bericht:

Drie jaar geleden startte Caffe Poli Nederland een uniek initiatief, Beautiful People. Hiermee wilde Caffe Poli laten zien dat de organisatie een sociaal en betrokken organisatie was. Wie had toen kunnen denken dat nu, drie jaar later, Beautiful People zelfstandig opereert en is gegroeid naar een solide en betrouwbaar concept.

Door het succes van Beautiful People hebben wij de afgelopen jaren weinig aan de promotie van Caffe Poli kunnen doen en we staan nu op een punt waar we moeten kiezen of delen. Daarom hebben wij besloten om vanaf eind januari Caffe Poli onderdeel te laten worden van Beautiful People. Dit zal ook wat veranderingen voor u als klant met zich mee brengen. De website van Caffe Poli zal namelijk sluiten. De cachets van Caffe Poli, de Superbar, Bar en decaffeniato, kunt u vanaf heden bestellen via de website van Beautiful People. U kunt hiervoor terecht onder de button Producten of via deze link http://www.beautifulpeople.nl/site/deko ... offee.html . Wilt u koffiebonen van Caffe Poli Nederland bestellen? Dan willen wij u vragen om telefonisch contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Op de site van Beautiful People kunt u ook kennismaken met de duurzame koffie van Beautiful People. Deze koffie is voorzien van het Rainforest Alliance keurmerk en komt uit de regenwouden van Costa Rica. Daarnaast vindt u hier alles terug over de activiteiten en overige producten van Beautiful People.

Wij hopen met deze wijzigingen het voor u als klant makkelijker te maken om uw bestellingen bij ons te plaatsen.
Mocht u echter nog vragen hebben over bovenstaande, dan zijn onze medewerkers altijd bereid u te woord te staan.

Wij hopen u opnieuw te mogen verwelkomen als klant op onze Beautiful People website.

Hierbij weten we dus meteen meer over de achtergrond van Beautiful People. Het is dus ooit een initiatief geweest van Caffé Poli Nederland.
Gebruikers-avatar
nathalia

Berichtdoor original andalucia » 29 Jan 2009, 22:48

hier mijn tot nu toe gedane actie betreffende deze BPC... :P

Ik kreeg een mooi pakket van de postbode. Bij het openen ervan kwam een mooi gestyled zakje ( 500 gram ) koffie :shock:
Afbeelding

Moet zeggen, dat nodigt uit, echt mooi om te zien. Het is te zien dat iemand hier veel aandacht aan heeft besteed. Ik zou hem al kopen alleen voor de verpakking. Die 8 punten zijn al binnen :mrgreen:

Da datum zegt een MHD tot 06-01-2010. Dat zou betekenen dat hij de 6e januari 2009 gebrand is ?... In ieder geval bij openen van de zak rook het zeer lekker.

O ja, wat heb ik gedaan. Ik heb bij wat vrienden deze koffie getest. behalve mijzelf was er een die "gewone" filterkoffie gewend is :oops: en een ander die al verder gevorderd is maar nog niet helemaal opgegeven is dank het koffievirus :roll: Heb dus met "gewone"drinkers deze koffie getest. Getest met gemiddelde Nederlanders ?.

Allereerst de boontjes eens op en papiertje gelegd en je zag een mooi blinkend boontje dat weinig afwijkende broertjes en zusjes had :lol: .
Afbeelding
De bonen zijn gemalen met een isomac direct grind molentje en gezet met een Quickmill 820. Ook weer een veel gebruikte machine.

We hebben alleen espresso's ermee gezet.
Afbeelding

Het liep mooi en binnen de regels van 25 seconden was het espresso kopje mooi op niveau.

Afbeelding

Dan de beoordeling :o , de DE roodmerk drinker vond er weinig aan en merkte geen verschil... :o , maar goed dat telt niet. De twee overige meer gevorderde drinkers vonden het een lekkere doch zachte espresso. Ondanks dat zachte gaf het toch een mooie volle smaak en viel hij absoluut niet tegen. Integendeel, was echt een lekkere koffie. Echter voor onze smaak had hij gerust sterker cq pittiger van smaak gemogen. We hebben het enkele malen herhaald waarbij we ook meer gram koffie gebruikt hebben en harder getamperd, echter zonder het gewenste resultaat.

Rekening houdende met de gebruikte apparatuur die niet bij de top behoort vonden we toch dat als espresso deze een 7,5 verdiende :P

Morgen ga ik deze zetten met een MOKAPOT en malen met een elektra molen. Eens kijken wat dit wordt, tevens zal mijn echtgenote hem testen als Cafe con leche.... ( koffie verkeerd... ). Zal ook eens kijken of hem bij mijn overbuurman in zijn horeca volautomaat kan gooien..... ( aan de overkant een cafe, heeft zo zijn voordelen :mrgreen:

volgende etappe : heb hedenochtend de koffie gezet met mijn mokapot. Moet zeggen dat het mij meeviel. meestal is de koffie vanuit een mokapot minder van smaak maar deze keer was ik aangenaam verrast. Voor iemand die in de ochtend van een mok koffie houd is deze koffie ook best lekker. Echter ben ik toch beinvloed door mijn eigen smaak. vroeger vond ik de mokapot altijd lekker, maar nu ik bijna alleen maar espresso drink is de koffie uit een mokapot voor MIJ toch te licht van smaak..

Ook ben ik aan de overkant geweest en de koffie door de schaerer laten gaan van mijn overbuurman de horecazaak... Dit viel eigenlijk een beetje tegen. Maar oook hier lag het waarschijnlijk meer aan de machine dan aan de koffie. Dus dat beschouwen we als niet getest conform acceptabele regels.... :(

Eindtotaal in punten geven we deze heerlijke koffie een mooie 7,5 :P
Laatst gewijzigd door original andalucia op 04 Feb 2009, 15:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Elektra Semi automatica SXCD , Elektra Grinder MSC , Quickmill 810 ESE, Quickmill 820 , Quickmill Omre Grinder, en Nog een defecte Quickmill Omre maler ;-( , Handpresso, DE antieke wandmaler
Gebruikers-avatar
original andalucia

Volgende

Terug naar Proefpanel