Proefpanel 'Cafes Castel Gourmet Tueste Natural'

Het proefpanel van Thuisbarista.nl

Re: Proefpanel 'Cafes Castel Gourmet Tueste Natural'

Berichtdoor original andalucia » 14 Jan 2009, 20:55

gruiter schreef:Naar mijn smaak wel een tikkeltje te pittig om er meer dan 4 achter elkaar te drinken en eerder voor na een diner dan op de nuchtere maag.

Groeten,
Gerald

Misschien ook een kwestie van gewenning. drink zelf alleen maar espresso's , zo ongeveer rond de tien per dag. Alles lichter van smaak is voor mij als een slappe bak.... Het cafe aan de overkant maakt een espresso die voor mij smaakt zoals een gewone koffie zou moeten zijn.... :roll: En tsja , ik drink alleen maar mijn eigen merk... moet toch zorgen dat mijn voorraad op komt :mrgreen:
Elektra Semi automatica SXCD , Elektra Grinder MSC , Quickmill 810 ESE, Quickmill 820 , Quickmill Omre Grinder, en Nog een defecte Quickmill Omre maler ;-( , Handpresso, DE antieke wandmaler
Gebruikers-avatar
original andalucia

Berichtdoor gruiter » 14 Jan 2009, 21:11

De espresso's die je meestal in cafe of restaurants te drinken krijg zijn vaak slechts een aftreksel van wat een gemiddeld forumlid weet te produceren.

Misschien dat ik deze koffie ook nog even probeer in de Cafetiere of Aeropress.
Gebruikers-avatar
gruiter

Berichtdoor original andalucia » 14 Jan 2009, 21:38

ben benieuwd , heb die zelf niet
Elektra Semi automatica SXCD , Elektra Grinder MSC , Quickmill 810 ESE, Quickmill 820 , Quickmill Omre Grinder, en Nog een defecte Quickmill Omre maler ;-( , Handpresso, DE antieke wandmaler
Gebruikers-avatar
original andalucia

Berichtdoor gruiter » 15 Jan 2009, 00:36

Ga ik morgen uitproberen. Anders slaap ik vannacht niet :shock: .

De kopjes espresso die ik vanavond na het eten heb gedronken, bevielen erg goed. Daarna nog een lekkere bonbon erbij en het was helemaal af. Morgenavond de kalorietjes er maar weer afzwemmen.
Gebruikers-avatar
gruiter

Berichtdoor mistrada » 17 Jan 2009, 00:22

Zo de bonen zijn weer omgezet in koffie. Zoals het hoort.
Mij beviel een temperatuur van 92 graden het beste. De smaak zou ik willen omschrijven als zacht en aangenaam. In de cappucino is de koffiesmaak ook heel zacht. Niet bitter niet heel sterk. Over het algemeen vonden we dit lekkere koffie! Een dikke voldoende!
Dame en heer van Original bedankt!
Type koffie : Cafes castel gourmet tueste natural
Machine/maler : Duetto en Macap M4D
Profiel reviewer : koffieliefhebber
Ristretto: n/a
Espresso: 7
Cappuccino: 7
Cortado: 8
Americano : n/a
Algehele smaak
Romigheid: 7
Kleur: 8
Aroma/geur: 8/7
Crema : 8
Verpakking: Goed afgesloten en getapte plastic.

Eindoordeel: 7
SCAE Barista Level 1
Gebruikers-avatar
mistrada

Berichtdoor original andalucia » 17 Jan 2009, 01:34

ha, kijk ik zie het is je bevallen. mooi , ben ik altijd blij mee. bedankt , heb toevallig een maand met aanbiedingen waar ik dee maar meteen bij heb gezet :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Ben trouwens benieuwd wat de anderen ervan vinden
Gebruikers-avatar
original andalucia

Berichtdoor themanwiththeredface » 17 Jan 2009, 01:38

Hier in België is het proefpakket inmiddels ook aangekomen. Bespreking volgt snel ...
Rocket Espresso R 58
Mazzer Super Jolly - Coffee Consulate 58 & 40 mm tamper - Gene Café
Gebruikers-avatar
themanwiththeredface

Berichtdoor original andalucia » 17 Jan 2009, 02:02

awel, gelukkig maar, was al bang dat een postbode het in de maler had zitten :P
Gebruikers-avatar
original andalucia

Berichtdoor gruiter » 17 Jan 2009, 15:56

Ik heb inmiddels de koffie ook op. Toch allemaal als espresso gezet en niet in het duwpotje omdat de espresso's mij meestal beter bevallen. Voor mij een fijne koffie voor na een maaltijd door de pittige chocoloadesmaak. Eindoordeel is een 7.5.

Wel grappig dat de ene persoon de koffie als zacht omschrijft en anderen (inclusief mijzelf) de koffie als pittig bestempelen. Zo zie je maar dat smaak toch erg subjectief is.

(' k lees dat anderen experimenteren met de temperatuur; helaas heb ik die mogelijkheid niet maar het lijkt me wel handig om de smaak daarmee wat te finetunen).

Nogmaals dank dat ik deel mocht uitmaken van het smaakpanel.
Gebruikers-avatar
gruiter

Berichtdoor marmhz » 17 Jan 2009, 17:37

Met een Zaffiro kan je wel degelijk de temperatuur aanpassen. Er zit namelijk een regelbare thermostaat op. Die zit wel ergens onder de koppenplaat dus het is iets meer moeite maar het kan wel. Daarnaast kan je werken met een cooling flush als je geen zin hebt om te schroeven. Als je veel water door de machine laat lopen en dan direct een espresso zet zal deze lager van temperatuur zijn dan wanneer je dit niet doet. Zo kan je de machine ook wat heter maken door bijvoorbeeld even kort de stoomstand aan te zetten.
Expobar Brewtus III V, Mazzer Mini E
marmhz

VorigeVolgende

Terug naar Proefpanel