Hierbij ook mijn review, ik hoopte nog op wat extra zonlicht ivm een aardige foto, maar dat zit er voorlopig niet in.
Zoals al eerder gemeld was ook ik blij verrast met de ruime portie zeer vers gebrande bonen, in uitstekende verpakking.
Als liefhebber van m.n Yrgacheffe S.O's in t algemeen, de Kochere kende ik nog niet, was ik dus erg benieuwd.
Mijn favoriete bakje is meestal toch een espresso met een klein beetje schuim, geen café macchiato.
Gebruikte machine een 1 groeps Astoria icm een La San Marco SM95
Ik begon met de S.O.
Op Erik's advies had ik mijn maler [84mm schijven] al 2 tikjes bijgeregeld, daar bleek zelfs een derde tandje nodig. Voor mijn maler is dat redelijk grof.
Bij mij overheerste de citrus al bij de extractie, nog een beetje onregelmatige uitloop, maar een mooie donkere kleur met tijgerstrepen.
Het eerste slokje espresso was toch meer citrus dan verwacht, daar heb ik, juist door die 84mm schijven, meestal totaal geen last van. Met een toefje schuim was deze S.O voor mij meer in balans.
Een toevallige bezoeker, niet perse een koffiekenner, beschreef de cappuccino als toch wel wat zuur op de afdronk.
Misschien mag ie nog even rusten…ik probeer m later nog eens.
The Blend; Ook mij viel de geur van de Yrgacheffe meteen op, lekker!
Ik heb de maler de 1ste 3 dagen in dezelfde stand gelaten, voordat ik m daarna toch weer een tandje fijner afstelde.
The Blend is een mooi gekozen blend, die volgens mij door velen als prettig zal worden ervaren, zowel als espresso, maar ook met een beetje schuim, smaakt deze lekker pittig met een prettige afdronk.
De Brasil Fazenda Rainha krijgt duidelijk wat meer pit door de Yrgacheffe Kochere, zoals Erik ook al opmerkte.
Deze koffie viel bij bezoek ook erg goed in de smaak.
Eergisteren, gisteren en vandaag heb ik de Yrgacheffe S.O weer gebruikt, nu met een fijnere afstelling, meer zoals gebruikelijk met mijn maler, nog slechts 1 tandje verschil.
Ik moet zeggen dat de citrussmaak nu minder overheersend is dan vorige week, een heerlijk aroma, kruidig en pittig. Voor mij zeker een aanvulling op eerder gebruikte Yrgacheffe bonen.
Geen allemansvriend en misschien wat lastiger voor beginners, ik denk dat de kwaliteit van de gebruikte maler met deze S.O extra getest word.
De uitloop was stabieler dan vorige week, een stevige crema met tijgerstrepen. Ik denk dat het fijner malen bij mij hielp.
Giraffe Coffee Roasters vind ik een mooie aanvulling op de reeds bestaande branders en zij zullen hun plaatsje vast wel veroveren!
Nogmaals mijn dank aan Giraffe roosters voor het mooie pakketje.