Welke thee heb je thuis.

Luxe theesoorten
Harm
Site Admin
Contacteer:

Welke thee heb je thuis.

Bericht door Harm »

Soms waag ik mezelf ook wel eens aan de thee. Niks mis mee mits het een goede thee is en geen fijnstof van Pickwick.

Ik heb thuis een hele selectie aan Revolution thee. Hieruit vind ik de Earl Grey Lavendel toch wel het lekkerste.

Afbeelding
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
Mark
Site Admin
Contacteer:

Re: Welke thee heb je thuis.

Bericht door Mark »

Naast de "dust" van Pickwick, heb ik het volgende in de la liggen:

* Brandmeesters Jasmijn
* Brandmeesters Earl Grey
* Revolution Sweet Ginger Peach

Af en toe erg lekker tijdens het thuiswerken. De brandmeesters thee heb ik gekocht toen in in de binnenstad van Utrecht werkte. Wat daar uit de automaat kwam aan koffie en thee is veruit het goorste wat ik ooit op dat gebied geproefd heb... :?
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
Miranda

Bericht door Miranda »

Afbeelding

Heb er nog meer! Diep in mijn kast. Nog verzegeld: indonesische bandrek thee en mystrieuze afslank thee (of het werkt?!?). O_o
"Ik wil een lekkere Bossche Bol bij m'n koffie en niet die vieze fabrieks shit van tegenwoordig!!! Sniff! WTF is happening with the Bossche Bollen?!?" T____T
Een Boze Bosschenaar.
Mino

Bericht door Mino »

Beste leden, ik gebruik sinds 2 maanden de Mhai Diva thee. Erg lekker en een super uitgebreid assortiment.

Afbeelding

Mhai Diva Thee

• Oorsprong
Mhaidiva thee komt van de hoogvlaktes van Sri Lanka (Ceylon), voornamelijk uit het gebied Nuwara Eliya, ook wel de champagne-streek van de Ceylon-thee genoemd. Uitzondering hierop vormen de origine-theesoorten, die vanzelfsprekend geselecteerd worden in de landen van herkomst, zoals Darjeeling (India), Rooibos (Zuid-Afrika), Camomile (Griekenland) etc.

In Sri Lanka worden de vers geplukte theeblaadjes na het plukken verder verwerkt en verpakt. Vanuit Sri Lanka vertrekt Mhaidiva thee rechtstreeks naar vele landen, waaronder Nederland. Deze directe lijnen zorgen voor een optimale kwaliteitsgrarantie. Met Mhaidiva drinkt u thee van de bron.

• Kwaliteit
Binnen thee zijn er twee methodes van plukken en verwerken van thee, te weten:

Orthodox
CTC (crush-tear-curled)
Mhaidiva thee is geplukt en verwerkt volgens de zgn. 'orthodox-methode'. Deze verfijnde wijze van thee plukken en verwerken betekent dat bij het plukken alleen de theeblaadjes en de knop worden geplukt. Deze verse geplukte theeblaadjes zijn kwetsbaar en worden dan ook vervolgens verwerkt door de blaadjes te rollen. Het resultaat hiervan is (zichtbaar) gerolde theeblaadjes. Door het rollen ontstaat minimale wrijving en warmte waardoor het fermentatieproces van de thee in dit stadium van het productieproces voorkomen wordt.

Kenmerk van orthodox-thee bij het zetten:
• Vertrouwt de karakteristieke smaak, aroma en kleur geleidelijk aan het theewater toe
• Lichter van kleur
• Verfijnde, zachte afdronk en nasmaak, smaakt naar meer.

Het feit dat Mhaidiva uitsluitend gebruik maakt van hoge kwaliteit orthodox thee geeft haar een uniek, onderscheidend vermogen.
Laatst gewijzigd door Harm op 22 aug 2008, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Regelement t.a.v. sluikreclame/spam
I love thuisbarista.nl !
Mark
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Mark »

Mino schreef:Exclusief verkrijgbaar bij Mister Quality
Verrassend... :roll:
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - TimeMore C2 - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Technivorm Moccamaster
Harm
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Harm »

Mark schreef:
Mino schreef:Exclusief verkrijgbaar bij Mister Quality >
Verrassend... :roll:
Heel objectief ook... :|
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
Afbeelding
Miranda

Bericht door Miranda »

Mino schreef:ik gebruik sinds 2 maanden de Mhai Diva thee.

Heeft de Mhai Diva ook Fair Trade?
"Ik wil een lekkere Bossche Bol bij m'n koffie en niet die vieze fabrieks shit van tegenwoordig!!! Sniff! WTF is happening with the Bossche Bollen?!?" T____T
Een Boze Bosschenaar.
MeZZiN
Contacteer:

Bericht door MeZZiN »

Onze thee lade :) Met nog een restje nespresso on the side.
Afbeelding
De thee doos.
Afbeelding\
Voornamelijk veel pickwick dust maar achterin een paar heerlijke losse thee :)

We drinken bijna alleen Rooibos, groene en een beetje witte thee. :)
Rancilio Silvia
Harm
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Harm »

En cup-a-soup!
Afbeelding
MeZZiN
Contacteer:

Bericht door MeZZiN »

Harm schreef:En cup-a-soup!
Ja een beetje ranzig maar tja vrouw lief vind het lekker .... :shock:
Rancilio Silvia
Plaats reactie