Welke thee heb je thuis.
Re: Welke thee heb je thuis.
´Kir Royale´ met hele bladeren. Mengsel van groene en witte thee, glashelder. Ik geloof dat zo´n thee een ´Tisane´ genoemd wordt. Lichte thee die koud het lekkerste smaakt.
Heerlijk bij deze zomerse temperatuur.
Een flinke zak vol (normaal 125-150 gram) is toch maar 75 gram.
Heerlijk bij deze zomerse temperatuur.
Een flinke zak vol (normaal 125-150 gram) is toch maar 75 gram.
Kona fancy zet koffie met iets nieuws.
Ook ik kan genieten van een goede kop thee. Voor mij is er momenteel een theekoper die aan mijn verwachtingen voldoet, en dat is Betjeman en Barton. In Nederland hebben zij een wat truttige website, maar als je naar de internationale site gaat van de theekoper dan kom je het verhaal in geuren en kleuren tegen: http://www.betjemanandbarton.com/en/betjeman.php" onclick="window.open(this.href);return false;. In Amsterdam kan ik de winkel Tea in the City aanraden: http://www.teainthecity.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Een gezellige winkel, met naast het volledige assortiment van B&B ook hele mooie kopjes en potten. Voor mij is er na mijn eerste kopje B&B een hele wereld opengegaan aan smaken en geuren. Inmiddels denk ik dat ik rond de 50% aan smaken heb gehad en het bleef mij iedere keer weer verrassen hoe een ander blaadje zo'n andere smaakbelevenis kan neerzetten. Iedere theesoort heeft ook een iets andere manier van zetten (inschenken, duur, temperatuur). Inmiddels kan ik zo'n Pickwick zakje niet meer waarderen, dat is net als Senseo: bah. Dus mocht je als koffieliefhebber eens iets willen uitproberen: zet eens een goede kop thee.
voor de beste indiase chai die ik ooit geproefd heb (en dat waren heel wat keren):
kolukkumalai broken orange pekoe, s werelds hoogste organische theeplantage. Inclusief prachtig uitzicht. (Munnar- Kerala - India...) helaas nergens ander te koop, maar ze versturen het per post

kolukkumalai broken orange pekoe, s werelds hoogste organische theeplantage. Inclusief prachtig uitzicht. (Munnar- Kerala - India...) helaas nergens ander te koop, maar ze versturen het per post

BFC junior plus | Fiorenzato Doge |Genecafe |
Als jij een partij laat komen, dan neem ik wat van je af...mloes schreef:helaas nergens ander te koop, maar ze versturen het per post
Vandaag wou ik thee gaan halen, maar was alleen de Kaldi de enige zaak in de buurt die open was. Nu bleek dat niet zo'n groot probleem te zijn, want ze hadden ook Dilmah thee.
Na het lezen van dit forum was ik daar al nieuwsgierig naar geworden, dus kocht ik een doojes Dilmah Jasmijn thee. Bleek ik er ook nog twee gratis proefpakketjes van Dilmah bij te krijgen, met alle (?) verkrijgbare smaken van het moment. Dat is pas prettig kennis maken met een nieuw thee merk! (:
Na het lezen van dit forum was ik daar al nieuwsgierig naar geworden, dus kocht ik een doojes Dilmah Jasmijn thee. Bleek ik er ook nog twee gratis proefpakketjes van Dilmah bij te krijgen, met alle (?) verkrijgbare smaken van het moment. Dat is pas prettig kennis maken met een nieuw thee merk! (:
- geronimoxx
Lychee black tea en Dragon Well tea vers uit X'ian.
Eerste heeft een milde zoete lychee afdronk, geen suiker nodig.
Laatste heeft een rokerige hazelnoot smaak, voor mij een beetje suiker. Ik hou van zoet.
Beide gekocht na een thee ceremonie bij het terracotta leger.
Sorry, de forum bijlagequota is bereikt. ?
Eerste heeft een milde zoete lychee afdronk, geen suiker nodig.
Laatste heeft een rokerige hazelnoot smaak, voor mij een beetje suiker. Ik hou van zoet.
Beide gekocht na een thee ceremonie bij het terracotta leger.
Sorry, de forum bijlagequota is bereikt. ?
DB924 id molen.
mloes, bestel je dit via het internet? Ik koop tegenwoordig zelfs mijn schoenen via het internet.mloes schreef:voor de beste indiase chai die ik ooit geproefd heb (en dat waren heel wat keren):
Laatst gewijzigd door koffiebob op 18 feb 2014, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Chinese Green Tea - no sugar ..van eh...de Bio plus..
Groene thee drinken een tic die ik heb overgehouden aan mijn trips naar Shanghai , word door iedereen overal gedronken .. Keus daar altijd dat of een koppie heet water
Slurpen mandatory ...
Groene thee drinken een tic die ik heb overgehouden aan mijn trips naar Shanghai , word door iedereen overal gedronken .. Keus daar altijd dat of een koppie heet water

N. Simonelli MAC Digit , N. Simonelli EllimatiC ,Fiorenzato T80E Mestre,
'Antiek' sectie : Micro Cimbali , Quickmill Omre
Haha, ja dat slurpen doen ze daar echt he! Maar ze hebben daar nog wel meer rare gewoontes, zoals hond eten of de voeten van vrouwen inbinden, zodat ze alleen nog kinderschoenen passen. Op de één of andere manier vind ik dat slurpen prima met thee. Maar stel je eens voor... Koffie slurpen... Dat vind ik dan weer compleet afstotelijk 

Laatst gewijzigd door koffiebob op 18 feb 2014, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Slurpen van je thee is zelfs zeer beleefd .
Als je ooit de kans krijgt China in 3d te ervaren zeker doen!!! Ben gek op Azie in algemeen ,maar mainland China en zeker de city of lights Shanghai hebben een speciaal plekje in mijn hart ...

Als je ooit de kans krijgt China in 3d te ervaren zeker doen!!! Ben gek op Azie in algemeen ,maar mainland China en zeker de city of lights Shanghai hebben een speciaal plekje in mijn hart ...
N. Simonelli MAC Digit , N. Simonelli EllimatiC ,Fiorenzato T80E Mestre,