Welke thee heb je thuis.
Re: Welke thee heb je thuis.
Gaat niks boven verse thee. Is zeer zeker te proeven net als bij koffie.
Ik heb een aantal maanden Tea Forte in huis en dat wordt met plezier gedronken .
mijn lijstje dan:
Jin Xuan - Ten Ren (helaas bijna op, erg lekker)
Oriental Beauty (Bai Hao Oolong ) - Ten Ren
Ti Kuan Yin - Ten Ren
Pu-Erh - Ten Ren
Pearl Jasmine - Ten Ren
Osmanthus Green Tea - Ten Ren
als je ooit een http://www.tenren.com/ winkel tegen komt...kopen!
En meteen even een Bubble Tea to go meenemen..., mmmmm
Verder nog het gebruikelijk AH,Pickwick assortiment voor de snelle mok...
Jin Xuan - Ten Ren (helaas bijna op, erg lekker)
Oriental Beauty (Bai Hao Oolong ) - Ten Ren
Ti Kuan Yin - Ten Ren
Pu-Erh - Ten Ren
Pearl Jasmine - Ten Ren
Osmanthus Green Tea - Ten Ren
als je ooit een http://www.tenren.com/ winkel tegen komt...kopen!
En meteen even een Bubble Tea to go meenemen..., mmmmm
Verder nog het gebruikelijk AH,Pickwick assortiment voor de snelle mok...
Rancilio Silvia | Demoka M203 | Bialetti Mukka Express
Goede thee is echt tyfusduur vergeleken met goede koffie.
DE Aroma rood kost 8E per kilo*. Voor 16E per kilo heb je echt goede koffie**. 2x zo duur voor kwaliteit.
Pickwick engelse melange kost 20 euro per kilo*, (meer al dan specialty koffie). Maar, nu komt het, de allergoedkoopste thee van de Eenhoorn is al 70 euro de kilo. 3.5x zo duur, en als je dan een beetje fancy gedroogde blaadjes wil zit je zo aan de 170(!) euro per kilo. Dat is meer dan de waarde van mijn volledige koffiesetup!
*Bron:www.albert.nl
**En dat is dan nog hoog, meeste koffie van CoffeeXperts zit daar een paar euro onder.
DE Aroma rood kost 8E per kilo*. Voor 16E per kilo heb je echt goede koffie**. 2x zo duur voor kwaliteit.
Pickwick engelse melange kost 20 euro per kilo*, (meer al dan specialty koffie). Maar, nu komt het, de allergoedkoopste thee van de Eenhoorn is al 70 euro de kilo. 3.5x zo duur, en als je dan een beetje fancy gedroogde blaadjes wil zit je zo aan de 170(!) euro per kilo. Dat is meer dan de waarde van mijn volledige koffiesetup!
*Bron:www.albert.nl
**En dat is dan nog hoog, meeste koffie van CoffeeXperts zit daar een paar euro onder.
Plaatjes op het forum:
1:ga naar tinypic, en upload daar je plaatje
2:kopieer de "IMG Code for Forums & Message Boards" en plak die in je post.
3:???
4: PROFIT!
1:ga naar tinypic, en upload daar je plaatje
2:kopieer de "IMG Code for Forums & Message Boards" en plak die in je post.
3:???
4: PROFIT!
Gister bij Teabar aan de Haarlemmerdijk thee gehaald.
Japanse kersenthee
Japanse kersenthee
Earl grey lavendelJapanse Kersenthee is een groene/ witte theemelange met bijzondere kersensmaak. De frisse Sencha thee uit Japan wordt hier gecombineerd met witte Paklum thee en de delicate smaak van kersenbloesem.
Vind de Japanse kersenthee lekker. Teminste niet zo kunstmatige kersensmaak wat je soms tegenkomt.Earl Grey Lavendel is een Tea Bar melange van Earl Grey thee en lavendel uit de Provence.
Nieuwe thee besteld: Kir Royale en Lady Grey. De Kir is een witte thee met bessen, Lady Grey een Earl Grey thee met fijne bloesemblaadjes en minder Bergamot olie. Ik ben benieuwd! O ja, even voor de duidelijkheid; - nee..., nee.., nee.. -ik ben 45 en nog steeds hetero.
Kona fancy zet koffie met iets nieuws.
mischien ziek dan?Kona schreef:nee..., nee.., nee.. -ik ben 45 en nog steeds hetero.
Izzo Alex Duetto II en Niche Zero
Vandaag geprobeerd: emperiors choice. Laptong zwart thee. Op 95 C, krap 3 minuten.
Uit nieuwe kilobaal, vers. Redelijk krachtige geur, maar niet typisch thee, meer als ´bladeren in de herfst´ en lichte rooklucht. Smaak iets als engelse melange, niet extreem krachtig maar door aanwezige lichte rooksmaak ook niet ´laf´.
Hoe moet ik dit nu zien? Na een hele reeks van theesoorten met vruchten, met bloemen, met meer of minder bergamot, met allerlei kruiden weer eens een ´pure´ zwarte thee. Maar deze keer waarschijnlijk gedroogd in een houtgestookte schuur. Of zoiets.
Wat ik steeds vaker doe is een 2e of derde thee erbij zetten om een mooie vergelijk te maken. Een witte thee met vruchten, waarbij duidelijk de vruchten de smaak voerden. En een ´moderne´ engelse melange, die iets meer friszuur had. Dat alles van verse thee natuurlijk. Volgens mij is deze laptong thee een theesoort die wat tegen de ´trend´ ingaat, donker en traditioneel. Morgen kan ik er in alle rust van drinken, zie er al naar uit.
Uit nieuwe kilobaal, vers. Redelijk krachtige geur, maar niet typisch thee, meer als ´bladeren in de herfst´ en lichte rooklucht. Smaak iets als engelse melange, niet extreem krachtig maar door aanwezige lichte rooksmaak ook niet ´laf´.
Hoe moet ik dit nu zien? Na een hele reeks van theesoorten met vruchten, met bloemen, met meer of minder bergamot, met allerlei kruiden weer eens een ´pure´ zwarte thee. Maar deze keer waarschijnlijk gedroogd in een houtgestookte schuur. Of zoiets.
Wat ik steeds vaker doe is een 2e of derde thee erbij zetten om een mooie vergelijk te maken. Een witte thee met vruchten, waarbij duidelijk de vruchten de smaak voerden. En een ´moderne´ engelse melange, die iets meer friszuur had. Dat alles van verse thee natuurlijk. Volgens mij is deze laptong thee een theesoort die wat tegen de ´trend´ ingaat, donker en traditioneel. Morgen kan ik er in alle rust van drinken, zie er al naar uit.
Kona fancy zet koffie met iets nieuws.
- RonnieTober
Losse Lapsang Suchong van de Koffie en Theewinkel...
Trotse bezitter van een ECM Mechanika IV