Spammers

Dienstmededelingen van ThuisBarista.nl

Spammers

Berichtdoor Mark » 17 Nov 2012, 02:21

Zoals jullie gemerkt hebben, zijn we de afgelopen 24 uur flink onder vuur genomen door spammers. Na het verwijderen van bijna 100 berichten/topics, ruim 200 spamgebruikers en het blocken van de ip-ranges van vrijwel het hele Oostblok lijkt het nu rustig te zijn.

Bedankt voor het melden van de spamtopics en -berichten!
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - Xpressivo Barista - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Tiamo Handgrinder - Technivorm
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Re: Spammers

Berichtdoor Mark » 17 Nov 2012, 09:33

Vannacht bleef de aanval doorgaan, maar het aantal spammers wat erdoor gekomen is, was flink lager dan gisteren.
Bezzera Strega - Compak E5 OD - Custom Tamper - Xpressivo Barista - Ilsa Anniversario - CafeSolo - Aeropress - Chemex - Moka Express - GrindRipper - Tiamo Handgrinder - Technivorm
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Berichtdoor kurtaugust » 17 Nov 2012, 09:57

Succes! Echt veel werk voor jullie. Ik ken fora waar de aanmelding ondertussen persoonlijk gebeurt. De motivatie van de mensen die die spam op poten stellen blijft me tot op heden onduidelijk. Is het gewoon een stel rukkers of zit er een idee achter?
Gebruikers-avatar
kurtaugust

Berichtdoor Mark » 17 Nov 2012, 10:40

Het zijn botnets, dus het gaat allemaal geautomatiseerd. Het is gewoon schieten met hagel.
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Berichtdoor @3aan » 17 Nov 2012, 11:37

Mark schreef:Het zijn botnets, dus het gaat allemaal geautomatiseerd. Het is gewoon schieten met hagel.

Zal je vies tegenvallen, daar komt nog wel het een en ander bij kijken. 8-)
ASTORIA FIORE 1983 - VERSALAB M3 met doseerschuiven
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Daar vindt u ook de plaatsen waar ik zo af en toe met de "Tardis" aanwezig ben.
Gebruikers-avatar
@3aan

Berichtdoor Mark » 17 Nov 2012, 12:02

Ah, je bent onderdeel van een botnet? ;)
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Berichtdoor @3aan » 17 Nov 2012, 12:10

Mark schreef:Ah, je bent onderdeel van een botnet? ;)

Ja en daar schieten we op kleiduiven in allerhande disciplines en vormen, zowel nationaal als internationaal. ;)
ASTORIA FIORE 1983 - VERSALAB M3 met doseerschuiven
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Daar vindt u ook de plaatsen waar ik zo af en toe met de "Tardis" aanwezig ben.
Gebruikers-avatar
@3aan

Berichtdoor atjong » 18 Nov 2012, 10:22

kurtaugust schreef:Echt veel werk voor jullie. Ik ken fora waar de aanmelding ondertussen persoonlijk gebeurt.

Ik heb het altijd gehaat als ik me probeerde ergens aan te melden en vervolgens dagen moest wachten voor ik ook werkelijk vragen kon stellen.

Hoe komt een botnet door de captcha heen dan?
Gebruikers-avatar
atjong

Berichtdoor Mark » 18 Nov 2012, 12:25

atjong schreef:
kurtaugust schreef:Echt veel werk voor jullie. Ik ken fora waar de aanmelding ondertussen persoonlijk gebeurt.

Ik heb het altijd gehaat als ik me probeerde ergens aan te melden en vervolgens dagen moest wachten voor ik ook werkelijk vragen kon stellen.

Hoe komt een botnet door de captcha heen dan?

De captcha is een statische vraag, dus die zal op een gegeven moment bekend zijn.
Gebruikers-avatar
Mark
Site Admin

Berichtdoor atjong » 14 Feb 2013, 16:43

Ze zijn weer lekker bezig he, die spammers. Wel altijd een bericht dat er ongeveer hetzelfde uit ziet, dus waarschijnlijk dezelfde persoon? Is daar niks creatiefs op de verzinnen?
Gebruikers-avatar
atjong

Volgende

Terug naar Mededelingen