Ik ben overtuigd :D

Alles over het zelf branden van je bonen

Ik ben overtuigd :D

Berichtdoor thebar » 22 Jan 2016, 23:57

In een vorig topic heb ik aangegeven dat ik graag boontjes zou willen proberen van iemand met een Gene Cafe, om te zien of ik de bonen zo lekker vond dat het de aanschaf van een brander zou rechtvaardigen.

Dankzij Bas ben ik in contact gekomen met Peter de Goede van http://www.ranciliosilvia.info

Hij heeft me aangeboden om samen met hem een batch te branden met een Gene die hij al verkocht had, maar nog een weekend bij hem thuis had staan.
Wat kan ik er van zeggen... alleen de ervaring al rechtvaardigt de aanschaf. :D Superleuke avond gehad met Peter die me alles wist uit te leggen. Al snel werd duidelijk dat Peter echt een koffiefreak is met echt verstand van koffie.
Hij heeft naar eigen zeggen dan ook al honderden apparaten thuis gehad en is zeer bedreven in het repareren, reviseren en tunen van espressomachines.

Een paar dagen later heb ik een koopje op marktplaats gedaan. Een Bezzera BZ09, die Peter de dag erna heeft getuned met een andere Ulka pomp die pre-infusie moet simuleren. Tevens heeft hij de OPV netjes op iets meer dan 9 bar gezet.

Die 2 leuke en informatieve ervaringen, bovenop zijn engelengeduld met mijn gepruts (ik ben nog geen volleerd barista :mrgreen: ) maken van Peter de Goede een zeer goede bron van informatie die je echt kan en wil helpen met je espresso machine.

Daar kunnen die prutsers bij Simon Levelt nog wat van leren :lol:

Maar nu dus nog een Gene.. Anybody???
thebar

Re: Ik ben overtuigd :D

Berichtdoor Gemini » 02 Feb 2016, 11:26

Ik kan je niet verder helpen, maar wil de kennis en assistentie van Peter en Bas nogmaals bevestigen.
Zonder hulp van hen (en dit forum!) zat ik nu nog steeds met verkeerde toestellen en foute bereidingsmethodes..

Succes met je zoektocht verder !
Gebruikers-avatar
Gemini

Terug naar Branden