@3aan en de thuisbranders

Alles over het zelf branden van je bonen
fransg
Contacteer:

Re: @3aan en de thuisbranders

Bericht door fransg »

Ik vind het vervelend als een handelaar "lid" wordt slechts om her en der dezelfde goederen aan te prijzen, of wanneer een zogenaamde "beginner" zich heel even vertoont alleen maar om zogenaamd verrast de hoge kwaliteiten van een bevriende handelaar aan te prijzen.

@3aan echter kennen we allemaal en ik denk dat er geen misverstanden zijn over wat hij doet en wat hij te bieden heeft. Als je je stoort aan de ontwikkeling van dit ene topic dat hij ooit begon, kun je de updates ervan simpel stoppen, dan bespaar je je eigen de ergernis, het knarsen van de tanden zeg maar.

Van zijn Burundi heb ik net weer 15kg kunnen reserveren, zeg ik er even bij als ondersteuning van de bevriende handelaar ;-)
LONDINIUM L1-P -- HG One -- Mazzer Mini E --Compak R120 & E8 -- Rocket -- La Pavoni -- Fracino Roastilino & Fuji PXG4 -- Tonino -- VST TDS
bario

Bericht door bario »

Frans waar het mij om gaat is dat Adriaan een grote mond heeft als iemand hier op het forum iets doet wat niet volgens de 'regels' is of waar het forum niet voor bedoeld is maar dat hij zich daar niet aan houd wanneer het hem goed uitkomt. Dat is de reden waarom ik aangeef hou het zuiver.

Omdat Pti ook wat te verkopen heeft wil Adriaan zijn handelswaar onder de aandacht brengen. Prima maar doe dat dan alleen in het marktplaats topic. Wanneer je verse bonen van goede kwaliteit hebt verkoop je deze toch wel, daarvoor heb je geen extra topic nodig.
fransg
Contacteer:

Bericht door fransg »

Ja klopt, sommigen hebben een gebruiksaanwijzing. De jonkies hier passen zich wel aan maar een oude vos leer je zijn streken niet af. Ik veroordeel je pogingen om handhavend op te treden niet, maar ik vrees dat je je er slechts over gaat opwinden zonder dat je d'r verder veel levensvreugde aan gaat overhouden.
LONDINIUM L1-P -- HG One -- Mazzer Mini E --Compak R120 & E8 -- Rocket -- La Pavoni -- Fracino Roastilino & Fuji PXG4 -- Tonino -- VST TDS
Harm
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Harm »

@3aan schreef:
bario schreef:1 x in het marktplaats topic vind ik wel genoeg, svp geen spam.
Dit is mijn eigen topic?!

Lees de header van dit draadje!
En dit is mijn forum/site......

Helaas weer Forum Politie moeten spelen.
ThuisBarista.nl what else?
VBM Domobar RVS PID - Cona model D - Technivorm KBG741 - Aeropress - Chemex - Sowden - La San Marco SM90 - Hearthware Precision
In de grinder: EMPTY
Afbeelding
fransg
Contacteer:

Bericht door fransg »

@3aan, je Uganda boontjes doen het geweldig goed! Ik ben m'n 12de batch ervan aan het drinken en heb er intussen al 23 (kleine) batches van gebrand. Gelukkig nog enige kg van te gaan. In het begin was het even wennen, de bonen hebben iets meer energie nodig en de eind-temp en brandduur luisteren nauw maar als het eenmaal goed zit, is een kleine variatie geen enkel probleem. De batch waar ik nu de koffie van drink is een week oud, kan dus nog rustig wat langer staan en nog iets fraaier worden.
@3aan
Contacteer:

Bericht door @3aan »

Frans ik ben blij dat die zo goed aanslaat!
Er waren al meerdere meldingen van de lekkere smaak, o.a. onderstaande,
**Koffie is prima! Doet me denken aan de Ethiopische Mocca Harrar
Veel smaak aan, breed palet en i.t.t. de meeste Ethiopiers niet te zuur

Morgen een nieuwe baal Bugisu en
wederom de immer lekkere Yellow Bourbon,
de Burundi laat nog even op zich wachten . . .

We drinken nu ook al een paar dagen de Bugisu, werkelijk een bijzonder lekkere boon, moeilijk te omschrijven in de Cortado drinkende familie.
Het lijkt erop dat ik een poosje stop met de Malabar.
ASTORIA FIORE 1983 - VERSALAB M3 met doseerschuiven
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Daar vindt u ook de plaatsen waar ik zo af en toe met de "Tardis" aanwezig ben.
lmg475

Bericht door lmg475 »

@3aan schreef: de Burundi laat nog even op zich wachten . . .

We drinken nu ook al een paar dagen de Bugisu.
Ik vind de Bugisu minstens even lekker als de Burundi. Zelfs iets zachter als de Burundi.
Ik heb 2 leveranciers die reeds een aantal maanden volop de Burundi van de oogst van 2015 aanbieden en ik heb ze ook altijd op voorraad.
wedj

Bericht door wedj »

Kan ik alleen maar bij aansluiten lmg475.
Ook ik heb ze beide op voorraad
Thuis: ECM Technika 4 pro, Eric's E 61, LSM SM 96 doserless
Werk: Aeropress, Demoka203
Branderij: Syphon, Pavoni Pro,Moccamaster, Chemex, french press, Bialetti, lSM SM 96 doserless,Mahlkönig Columbia, Gene Cafe, Toper Cafemino (gas) and still happy
fransg
Contacteer:

Bericht door fransg »

Afbeelding
Plaats reactie