Coffee Sensor Review

Waar kun je terecht voor goede koffie? Is de koffie in de Nederlandse horeca echt zo slecht?

Coffee Sensor Review

Berichtdoor phaabs » 11 Apr 2019, 14:33

De Coffee Sensor besteld bij het Koffie BelevingsCentrum en deze was één dag later geleverd. De grootte van de verpakking verraste me direct. En zo ook de Coffee Sensor in de verpakking was kleiner dan ik me aanvankelijk had voorgesteld.

In de verpakking vindt je naast de Coffee Sensor:
• een steek- en inbussleutel
• twee koperen ringetjes (één extra)
• een handleiding

In het laatstgenoemde wordt op overzichtelijke en eenvoudige wijze uitgelegd hoe het montageproces in zijn werk gaat. Als je de instructies stapsgewijs volgt kan er haast niks mis gaan. Bij mij zat de Coffee Sensor binnen vijf minuten op mijn espresso machine en was direct klaar voor gebruik.

Op de Coffee Sensor vindt je drie knopjes:
1. Aan/uit
2. Hold
3. De keuzemogelijkheid voor het aflezen van de temperatuur in graden Celsius of Fahrenheit.

Zodra je de espresso machine en de Coffee Sensor aanzet begint deze zijn werk te doen. Heel prettig om inzichtelijk te hebben welke temperatuur water er door de groep en portafilter stroomt. Het water in de boiler van mijn espresso machine is al gauw rond de 100 graden Celcius en het blijkt nu dat enige tijd flushen wel noodzakelijk is om tot de juiste temperatuur te komen.

Kortom, het apparaatje doet wat het moet doen en dat is het geven van informatie over de temperatuur van het water in de E61 groep. Dit zorgt voor meer grip op het proces van koffiezetten en draagt bij aan een constantere kop koffie. Ik kan dit product dan ook zeker aanraden voor de thuis-barista, welke niet in het bezit is van een machine met PID-control.
phaabs

Terug naar Reviews