quickmill

Alles over espresso-apparaten

quickmill

Berichtdoor dirkjan_ensing » 07 Dec 2010, 21:14

dames en heren,

Ik krijg een illy quickmill aangeboden voor rond de EUR 100 (lijkt verdacht veel op type 820/810)Typeplaatje voorop laat daadwerkelijk 'quick' zien, is dus geen replica.
Weet iemand of je hier alleen van die illy pads in kunt stoppen, of werkt dit ook met een normale filterdrager voor losse koffie? De aanbiedende partij dacht namelijk van niet...?

Groet en alvast hartelijk bedankt!

dirkjan
dirkjan_ensing

Re: quickmill

Berichtdoor bas » 07 Dec 2010, 21:48

je kunt als het een 810 is voor 45 euro een ombouwset kopen voor losse koffie...je krijgt dan een ander doucheplaatje, een andere ring, een andere verdeler en een andere portafilter met 2 bakjes...ombouwen is in een paar minuten gedaan! overigens past een 58 mm tamper dan niet, maar heb je een 57 mm nodig!

check van te voren wel of de stoomkraan het goed doet!
Everchanging...
bas

Berichtdoor dirkjan_ensing » 07 Dec 2010, 22:23

Is de stoomkraan een issue bij deze machines?
dirkjan_ensing

Berichtdoor bas » 08 Dec 2010, 10:16

JA!

de stoomkraan is ook een schakelaar, draai je de kraan naar binnnen dan gaat het water door de groep, draai je de kraan naar buiten krijg je heet water uit de kraan of in de stoom stand stoom...het schakelmechanimse is erg stroringsgevoelig bij de oudere exemplaren...de quick's van de laatse paar jaar zijn met een verbeterde kraan uitgerust...soms kun je een defecte kraan met wat rubbertjes en veel geduld zelf reparereren, anders moet je een nieuwe kraan kopen!

afgezien van de stoomkraan zijn het superdegelijke machines waar je een prima espresso mee kan zetten...stomen is behelpen, maar kleine hoeveelheden opschuimen gaat met wat geduld best aardig!

meeste onderhoud kan je zelf: ontkalken, groepring vervangen (paar euro), zonodig themostaat vervangen (ca. 10 euro) en elke 5-10 jaar een nieuwe pomp (ca. 40 euro)...

ik heb een tijdje met veel plezier met een omgebouwde quick 810 gespeeld!

veel plezier!
Everchanging...
bas

Berichtdoor atjong » 08 Dec 2010, 12:32

bas schreef:draai je de kraan naar binnnen dan gaat het water door de groep, draai je de kraan naar buiten krijg je heet water uit de kraan of in de stoom stand stoom...

Wat een idioot mechanisme zeg! Hoe komen ze daarbij...
Gebruikers-avatar
atjong

Berichtdoor Bluecold » 08 Dec 2010, 12:35

atjong schreef:Wat een idioot mechanisme zeg! Hoe komen ze daarbij...

Kostenbesparing!
Plaatjes op het forum:
1:ga naar tinypic, en upload daar je plaatje
2:kopieer de "IMG Code for Forums & Message Boards" en plak die in je post.
3:???
4: PROFIT!
Gebruikers-avatar
Bluecold

Berichtdoor dirkjan_ensing » 08 Dec 2010, 19:50

Nou, wel bizar, het stoomkraanverhaal.

Ik denk dat ik er toch vanaf zie. Nieuwe portafilter/drager en ombouwset kosten per saldo ook ruim EUR 90, dus dan kan ik er evengoed eentje (compleet en met garantie) bij piet/espressomonteur kopen.

Bedankt voor alle info!

Groet,
dirkjan_ensing

Berichtdoor bas » 08 Dec 2010, 22:02

ombouwset inclusief portaflter is 45 euro hoor...maar voor 200-250 euro koop je er eentje bij Piet met garantie...die is dan wel zeker goed!
Everchanging...
bas

Terug naar Espressomachines