Rancilio Silvia wel koffie, geen stoom

Alles over espresso-apparaten

Re: Rancilio Silvia wel koffie, geen stoom

Berichtdoor manduca » 30 Jul 2010, 21:22

Fijn dat het is opgelost! Als er zulke grote stukjes kalk inzitten is ontkalken zeker nodig!
Bij mijn eerste ontkalksessie blokkerde kalk het overdruk ventiel. Dus je kan wellicht nog wel wat meer issues verwachten. Foto's van mijn ontkalk sessie staan hier.
Ja, dat schroefje uit de maler halen was ook iets wat je bij de Rancillio Rocky's moest doen.
Wel goed onthouden tot hoeveer je kan draaien, want anders mol je je schijven.
Ik draaide de schijven altijd tegen elkaar (terwijl hij uitstond natuurlijk), en zette de maler vervolgens 3 standjes terug (Rocky is niet traploos). Dat merkte ik met een stickertje als de "do not cross" lijn :).
Izzo Alex Nuova Duetto PID * Mazzer Super Jolly
Wega Airy EVD.1 (opknap project)
manduca

Berichtdoor Atwin » 30 Jul 2010, 23:08

manduca schreef:Ja, dat schroefje uit de maler halen was ook iets wat je bij de Rancillio Rocky's moest doen.
Wel goed onthouden tot hoeveer je kan draaien, want anders mol je je schijven.
Ik draaide de schijven altijd tegen elkaar (terwijl hij uitstond natuurlijk), en zette de maler vervolgens 3 standjes terug (Rocky is niet traploos). Dat merkte ik met een stickertje als de "do not cross" lijn :).

Goeie tip, "I'd better be safe than sorry!"

Wel lekker hoor zo'n mooie fijngemalen, vers geurende espresso thuis. En de stoomkracht van de Sylvia is niet mis nu hij, pardon zij, eenmaal op stoom is gekomen. Mijn Gaggia Classic wordt er verlegen van.
Gaggia Classic Coffee, Rancilio Silvia, Demoka M203
Atwin

Berichtdoor Bert K » 30 Jul 2010, 23:50

Gefeliciteerd! Fijn dat het werkt, ga je nog veel lol van beleven. Maar als je de tijd hebt, zou ik hem zeker eens openmaken. En demonteer dan meteen de driewegklep en het overdrukventiel, allemaal hier na te zoeken hoe dat moet. Het is fijn als je zeker weet dat de hele machine schoon is.
Bezzera BZ07 PID * Rossi RR45
Bert K

Berichtdoor hopjesvla » 31 Jul 2010, 13:07

Is idd een leuke startopstelling (zie onderschrift ;) ) de schroefjes mod op de Demoka heb ik ook gedaan aangezien ik ook eerst problemen er mee had, maar gaat nu goed. Heb hem nog nooit zo fijn hoeven te stellen dat de schijven tegen elkaar komen, voor die tijd heeft Silvia zich al lang verslikt.
Wellicht dat de pressure mod ook nog een idee is? (alhoewel...check eerst of de vorige eigenaar dat nog niet heeft gedaan... zie ook: viewtopic.php?f=3&t=1259 )

Succes!
Rancilio Silvia | Demoka M203 | Bialetti Mukka Express
hopjesvla

Vorige

Terug naar Espressomachines